Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 600 ggr
blondiie
0

Råttkillar

Jag har två råttkillar som är ungefär 40cm långa från svansen till nosen. Jag har köpt dom på en djuraffär,när jag köpte dom i Augusti så sa dom att dom va ungefär 2månader så är dom alltså ungefär ett halvår nu. Jag undrar om dom blir större och längre? Jag undrar oxå hur mycket mat man ska ge dom det är jätte svårt? En kompis säger mer och en annan säger mindre annars matar du ju ihjäl dom:S De är jätte jobbigt att inte veta hur mycket mat dom ska ha.. Vore jätte tacksam för svar! (Rätt snabbt)

elektra1
0

De ska alltid ha fri tillgång till ett bra Torrfoder. Mina har fri tillgång till all mat. Ger dem frukost varje morgon, tex smörgås, ägg. Sen får de mat på kvällen. Rester efter det vi ätit. De får ganska mycket mat, så de orkar aldrig äta upp det. Så det som är kvar när de får frukost nästa morgon tar jag bort. De äter tills de är mätta, de kan inte äta ihjäl sig (om de inte är extremt överviktiga då, då kan man hålla igen och ge dem nyttigare mat)

junilla
0

De ska ha fri tillgång till Torrfoder sen husmanskost ibland, de äter i praktiken allting du äter inom mat inte godis och sött eller för kryddad mat.

xtracare + råtta är ett bra foder att blanda med sockerfri müsli, osockrade flingor, rispuffar m.m

blondiie
0

Okeej. Tack så jätte mycket. Har alltid funderat mycket på detta men först nu när jag ser att ena är mycket större än den andra som jag har tagit tag i det.

hus-musen
0

råttor som är 40 cm långa är inte så stora, i vuxet tillstånd bör de vara runt 48-56 cm skulle jag tro.Mindre och större exempel finns ju naturligtvis.

Qui dormit, non peccat

blondiie
0

Humm,bra för jag tycker dom ska bli längre:P