Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1050 ggr
pebb
0

Suck, ohyra...

Verkar som Alice har fått ohyra, ser ut som hon har mjäll och det är väl troligtvis gnetter.. Så nu är det bara till å städa rent buren ordentligt å bada råttan i dermocan ett par gånger och hoppas att det försvinner.. Fast nu hoppas jag att jag kanske inte är allergisk mot råttor ändå, kan ju va ohyra som biter mig på armarna när jag håller i henne.

Men sånt brukar hålla sig till en art väl?? Jag vet att dom kan bita människor och andra djur, men brukar väl inte föröka sig?? Tänker på katten..

Fjanten
0

Om det är löss så behöver du inte oroa dig då lössen är artspecifika och inte smittar till människor.

Däremot tycker jag du borde be veterinären skriva ut stronghold åt dig, räcker med en enda behandling sen är lössen väck. Så slipper du bada råttorna så mycket.

hus-musen
0

Löss är i regel artbundet precis som skabb, men vissa sorter kan gå på människor och andra djur. Även om lössen inte kan överleva på dig så kan de bita dig så det blir kliande punkter.

Personligen gillar jag inte dermocan, det är miljöfarligt och inte bra. Stronghold är bättre.

Qui dormit, non peccat

pebb
0

Okej tack för tipsen.