Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1222 ggr
Zakaraa
0

Transportbur?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta om gruppvalet är fel, viste inte riktigt var jag skulle sätta den, eftersom skälet till inlägget är en uts blev det här ^^'

Jag har planerat att åka på Gävle utställningen men kom på igår kväll… Jag har ju ingen transportbur! Det ända jag har är en petbox som inte rymmer mkt och den vill jag inte använda.

Snälla skulle ni kunna ladda upp bilder på era transportburar och ca pris?
Behöver lite hjälp med att hitta en transportbur som är bra, har för tillfället endast hittat en (bilden) är den bra eller ska jag skrota iden om att köpa en sådan?

_(bilden kommer från www.zooplus.com)_

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

C0IN
0

Har du ingen kompis som har en bur att låna ut? :). Eller har du en katt transport? =) Jag tycker den transportburen är bra , beroende på hur många som ska vara i den :)

Zakaraa
0

Jag är den ända av mina vänner som har smådjur, så tyvärr inte
Den Kattransportburen vi har, har för stora hål i gallret så dom rymde sist jag hade dom där

[veralera]
0

Finns ingen möjlighet att sätta "extranät" på kattburen då?:)

Zakaraa
0

Hade funderat på det, men buren är i dåligt skick men om jag inte får tag på något i tid så får det bli den med extra nät.

Just nu vill jag ha tips på massor med transportburar med bilder och ca pris ^^

[veralera]
0

Haha du kan köpa en på ÖB för 60 kronor:P (Kan säga att den finns ofta i djuraffärer, exakt samma fast brukar finnas i fler färgvarianter, då för ofta över 300…)

Zakaraa
0

Jag upptäckte en liknande transportbur på ÖoB för ett tag sedan och var så dum att inte kolla priset men då hade jag ingen tanke på det. Senast jag var där fanns det inga burar kvar, tyvärr. Vårt ÖoB är nästan Alltid utplockat på alla bra varor.

Den jag hittar i djuraffär fanns i 3 storlekar och fina färger men den jag ville ha gick på 250kr vilket jag inte har råd med för tillfället

zickan
0

Öb buren ligger vad jag tror på 75:-?

Jag funderar på att köpa in ett gäng transport burar av den modell du hade i första inlägget. Erbjuda att sälja med ungarna. Priserna ligger på ca från 130:- Kommer i 3 storlekar beroende på märket. Finns va jag känner till 2 tillverkare i samma form.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Pony
0

Hmm.. bilden i första inlägget, sånna transportburar finns för 89 kr på Hornbach. Vet inte måtten dock.. kanske var en annan variant jag såg där, men det var samma modell på den i alla fall.

zickan
0

#8 det är den stora modellen tror jag som de har inne just nu. eller mellan. varierat lite har jag märkt.
Sedan finns det på djurbiten.com

[veralera]
0

7# Här i Skåne på alla ÖBn jag varit på har den legat på 59 har jag för mig?

Den är ju större än den där uppe.

Men finns både fördelar och nackdelar med den, har haft 3 st här hemma. Har märkt att det går rätt snabbt att gnaga hål på den (degusarna lyckades nääästan ta sig ut - medans jag städade buren!)

Dock så har den en lucka uppifrån vilket har känts väldigt bra för de stirriga omplacerings chillor jag flyttat, har någon här hemma som hatar att åka bil. Har varit lugnare i denna "mörkare" buren än när den satt i en öppnare bur, tex kattbur som har galler hela framsidan och gluggar längs med hela buren.

Tror dock lätt råttor blir uttråkade i den eller hu man ska säga… man ser ju inte ut.

Zakaraa
0

Ska försöka få mor min att skjutsa mig till ÖoB så jag får kolal om de finns kvar, vad jag kommer ihåg va färgen ganska snygg ^^

#7 så du tycker den transportburen är bra?

det jag undar med sånna burar är vart man kan sätta vattenflaskan? Eller är det gurka som gäller?

[veralera]
0

Ingen vattenflaska tyvärr haha. Om man säger att den kostar 60, och jämför det med en liknande bur som kostar 300 i djuraffären, så ja jämfört med priset så tycker jag den fungerar bra…

Min kompis som köpte fyra råttor av mig precis lånade hem min ena sån, vet att hon hade några bilder i sin bilddagbok ska ta och se om jag hittar en bild på buren…

Zakaraa
0

#12 hur mycket bättre är den dyrare buren jämfört med den billigare då?

zickan
0

#13 tror  det är samma utförande. hornbach och den på djurbiten.com fungerar på samma sätt och samma hårdplast som de dyra på zoo. min zoo affär har den du har för 300 fast här kostar den dyraste 175 har jag för mig. så det är bara priset som skilljet. väldigt olika på vad affärerna väljer att sätta i pris.

Zakaraa
0

#14 Tack för ditt svar :)
Tror det blir ett besök till ÖoB och hoppas på att det finns några nu

zickan
0

Om det inte finns så kontakta en person i typ sthlm. Be dom skicka ;-). Lite i frakt men ändå billigaste alternativet.

Zakaraa
0

Det ska jag, tack :)

awkward
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i Blekinge finns dem för 59:- Kanonbra och stora! :o

Zakaraa
0

#18 Snygg, gillar färgen på mobilen ;)

[veralera]
0

Exakt den jag menar!

Rätt skyddande för djur som annars kan vara rädda/stirriga vid bilresor etc.

[lucke]
0

#18 Finns den på Ö B? Vet du ungefärliga mått på den? Finns det inget handtag upptill?

awkward
0

#21 Yes. 30*40*22 cm är den . Jodå, det är 2 handtag uppepå vid locket som man fäller ut och kan ha.

[lucke]
0

Tack, låter toppenGlad