Blue rostar?
Hejsan!
Jag märkte till min stora förvåning att min yngsta tjej (ett drygt halvår nu) har blivit ljusbrun i stället för "blå" på bakre delen av kroppen! Och nej, det är inte smuts - försökte bada igår men det hjälpte inte. Kan "blue"-färgen rosta? Trodde det mest gällde svart. Oj oj, vackert blev det inte. :) Hon ser tok-tokig ut min lilla tjej.

har också en blå som börjat rosta på rumpan. :)
Borde väl inte vara så konstigt egentligen med tanke på att Blue tilhör den svarta gruppen. Så kan en black rosta borde väl de andra i den svarat gruppen också kunna rosta. :P

båda mina blue e bruna på baken =9
Speciellt om de bär på mink så har de stor risk att börja rosta
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Aha då förstår jag varför min ena blåa hooded kille blivit lite brun xD Trodde det var som han var smutsig… Men ville inte gå bort… Mamman är mink…
Apropå blå, så zickan det verkar som vår Stockholms resa blir inställd… Farmorn till Antonio kommer hit ner istället, ska försöka se om hon kan ta med sig den lilla kraken åt mig istället när hon är på väg upp!:)

Ah, bra bra. Ja nä, det är väl inget konstigt med rost egentligen men jag har liksom inte tänkt på det innan. Min svarta rostade men det blev bara fint på henne. Lilla Saphira däremot ser tokig ut i rost. :)
En del rostar ganska ojämt, hade en black ambk som rostade jätte fint, tyckte hon var vackrare med rosten än vad hon var innan (trots att rost är väldigt oönskat) :D.
Sen skär det sig väl mer på en blå råtta. Och det är logiskt att blåa råttor som bär på t.ex mi, eller cc rostar då färgerna är bruna och det slår väl igenom :P Det är nog ganska svårt att få en färg helt ren :)
men man får se det som charmigt ;)
#5. bara säga till när han är på stationen så försöker jag fixa någon som kan hämta upp åt mig om jag inte har tid att åka just då.
Inte så svårt att få en färg helt ren. Det hänger på att avla rätt bara :-D. Jag har en svart på ett år nu. Hon har inge rost någonstanns eller direkt silvering. Skulle fått cert på henne men hon har tyvärr lite för mycket vitt på baktårna :-(.
Har även vad jag vet aldrig haft en blue som rostat vad jag kan komma på. Bara blueagouti och russian blue som rostat.

Jag bryr mig precis noll om utseendet så länge mina råttor är friska, så det gör mig inte så mycket att hon rostat. Men ja, det är finare på en svart råtta än en blå, det tycker jag. En svart råtta är ju vackrare i rost ju! Tycker jag i alla fall.
#9 För mycket vitt? Ja… det är ju sånt där jag stör mig något fruktansvärt på när det gäller utställningar… spelar väl roll liksom. Nä. Blandrasigt ska det vara! =) Färger hur som helst. Wui!
Är en av tre blå råttor som fått väldigt lite "rost" (om det nu är rost?) Inget direkt man märker…Bara att han blitt lite småbrun på ena sidan av halsen:)
#10 ne det är ju temperamentet och friskheten som är det viktigaste. Men avlar man är det kul att få bra färg även om väldigt få i sv lägger större del på just färgen. de andra två går först oftast.

Jag har en blue som också rostar :)