Bitig råtta
Jag har fem små underbaringar <3 Men nu har dom två äldsta börjat bråka med varandra väldigt mkt så jag har nu bestämt mig för att kastrera dom för att se om det hjälper.
Men nu har Freddy (en av dom som ska kastreras) blivit väldigt agressiv av sig,så fort man kommer med fingrarna i närheten så hugger han verkligen, han har bitit min syster nästan rätt igenom hela fingret.. precis som att han vaktar sitt revir.. Och han är väldigt nervös av sig..
Har även funnit små sår på mina andra råttor som jag kan misstänka är från honom då han blivit som han är..
Jag vet verkligen inte vad jag ska göra nu? Ska jag fortfarande testa med kastrering och se om det hjälper? Eller är det ett fullkomligt onormalt beteende så han måste avlivas?

Hur gammal är han? Avlivning eller kastrering är något du själv måste avgöra, kastrering är inget mirakel och det är inte säkert att han blir "normal" då beteendet kan vara invant redan.
En råtta som biter så det uppstår blodvit hade jag personligen avlivat då jag inte accepterar sånt beteende. Men som sagt, det är helt upp till dig.
Qui dormit, non peccat