Ny bottenlåda
En av mina flickor tycker det är väldigt roligt att gnaga på bottenlådan i deras nya bur. (Buren köptes begagnad i mycket bra skick) Finns det någon sajt på nätet där man kan köpa nya bottenlådor? Eller finns det någon smart lösning från Ikea? Måtten på min nuvarande låda är 50*50 och så har den ca 10 cm hög kant. Jag har på framsidan av buren en smart "lucka" jag öppnar för att dra ut bottenlådan så den nya kan nog inte vara så mycket högre än 10-15 cm. Tacksam för alla tips!

Vet att frågan varit uppe förut och att det kan vara ganska svårt att köpa enbart burbotten. Däremot vet jag att det tipsats om att åka till en plåtslagade och be dom fixa en bottenlåda efter det mått man önskar. Jag har ingen aning om priser, men kan tänka mig att det inte är dydare än att köpa en "original bottenlåda" från någon buråterförsäljare. Burar brukar ju vara hutlöst dyra. Går du till en plåtslagare blir det inte lika lätt att gnaga sönder botten heller. :)

Smart!! Det var en riktigt bra idé att ha en av metall… :) Då kan man ju med gott samvete lägga lite mer pengar eftersom dom inte kommer gnaga sönder den…. Ha, att jag inte tänkte så långt.. :D Tack för ett underbart klokt tips!!