Färgfundering
Ja, vet ju fortfarande inte färgen på ca 2 månaders Bambi. Så tänkte med ett nytt försök, så startade en ny tråd så att jag förhoppningsvis får ett "hum" om vilket färg lilltjejen är
Hon har blivit betydligt beig aktigare sen jag fick henne. Sen blir det som ljusare/blåaktigare ju längre ut på ryggen man kommer. En uppfödare som köpte en ungefär lika färgad syster till denna, trodde på Beige hooded, och att dom var lite "kall" pga blå gen.
Mer information om föräldrarna, och lite förslag på färger hittar ni här: Länk
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

jaopp beige tycker jag=)
Qui dormit, non peccat
Men beiga är ju rödägda, jag tror på Cinnamon pearl.
Men beiga är ju rödägda, jag tror på Cinnamon pearl.
#4: Beige ska ha mörka rubinögon, nästan svarta enligt SRS standard.
ja, jag vet ;) men skrev av bara farten.
#3 Okej vad bra, då är hon nog det =)
#4 Hon kan ju ha möööörk rubinögda som jag inte upptäckt då jag bara haft henne 3 veckor. Då många av hennes syskon, och annan släkt är rubin ögda.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Ja beige hooded var vad uppfödaren här sa helt enkelt. Och att hon då istället troligen bär på blå gener bara helt enkelt.
Och ja som sagt fick flertalet av hennes syskon röda ögon.
Kan åter igen skriva här vilken färg hennes föräldrar hade samt syskon, kanske kan hjälpa här i färg diskutionen.
Mamma: "Fia", Agouti hooded
Pappa: Finns två alternativ, antingen "Pipen" husky roan, eller "Randen" agouti hooded (antagligen är det Randen eftersom hela kullen ärvt Randens humör, två av kullarna gjorde det medans en av kullarna fick precis Pipens blyga temperament).
Syskon 14 st i dessa färger (2 dog som "pinkisar" två dagar gamla):
1 Albino (flyttat till simrishamn)
1 Svartögd vit (flyttat till en tjej här i malmö)
2 "Blå" med rubinröda ögon (uppfödaren som var hos mig sa att det var verkligen ingen standardfärg, hon sa att hon aldrig sett något liknanade så hon var jätteimponerad!) (en bor här, en till simrishamn)
1 Blue hooded (ska till zickan)
3 till med denna färgen (en bor hos mig, en flyttar till en tjej i Malmö på söndag, en har flyttat till uppfödaren som var här för någon vecka sedan)
1 med denna färgen fast som roan teckning (bor hos mig)
1 "blå-svart-aktig" roan (bor hos mig pga sitt underbara temperament)
1 agouti hooded (bor hos mig, ska flytta)
1 black hooded (bor hos en ägare/blivande uppfödare här i Malmö)
Hm. Kommer inte på vilken färg sen sista hade alltså! Hm. Den har flyttat iaf.
Förresten vill jag bara säga att jag är jätteglad att lilla Bambi hamnade hos dig!
Du verkar vara en superbra och trevlig ägare!
Ber om ursäkt att jag inte svarade på ditt mms för någon dag sedan. Mina pengar tog slut på mobilen, och mina gratis sms är slut! Skickar ett mms med bilder på hennes föräldrar och kanske lite syskon så fort jag har pengar på kontaktkortet igen!