Älskade Signe..
Min underbara älskade Signe traskade vidare i min famn sen kväll den 24:e. Hon hade tidigare fått någon form av slaganfall då hon blev lite segare, började tappa vikt och ville resolut umgås med mig så mycket som möjligt.
Innan hon somnade in låg hon i mitt knä och knastrade.. Jag hade henne hos mig under hela kvällen då jag kände att det var nära, att hon skulle vandra vidare. Möjligen inbillar jag mig men det kändes som om hon hade väntat med att ge upp tills jag höll henne hos mig.. och efter ett tag gav upp andning med lättnad.
Min underbarabaraste Signe (Granathens Melusine)
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Jag kan passa på och säga att den kull som Signe kom ifrån är nu alla döda, i alla fall vad jag vet om. De var tretton födda och Signe hann bli strax över två år och två månader.
Jag skulle inte rekommendera folk att avla vidare på denna kull. Jag grundar mitt uttalande på att ingen har dött av ålder, de har varit sjuka och den faktiska vetskapen om att Signe verkar vara den äldsta och hon blev bara två år och två månader.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Vi beklagar sorgen här ifrån…. *kram från Toril, Tesa och Uzuki*
R I P lilla Signe o en tröstekram till matte.

Ursh vad tråkigt! Det är så synd när det är dom trevliga och goa råttorna som bär på sjukdomar.. (är det inte rätt ofta så?)
Massa kramar..
Älskar mina stora små vänner..

Tråkigt att höra om en så kortlivad kull, sov gott signe! :'(

Tack alla! Dock var inte Signe så liten.. varken som personlighet eller storlek.
Ja, det är tråkigt när man får råttor som är perfekta sällskap och flockdjur men som är sjuka och på så vis inte kan föras vidare.
Signe hade en bror som hann bli far.. Återigen vill jag upplysa om att jag inte finner det blodet lämpligt att föra vidare. De ungarna är snart ett år och inte tagna i min regi.
Aw, Signe verkade som en sådan snäll råtta det lilla jag fick chansen att träffa henne. Verkligen tråkigt.