Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1425 ggr
CandyCane
0

Fläkt?

Hej.
Jag och min pojkvän blev stolta råttägare igår.
Vi bor i en etta tillsammans med våra två råttor.
Vanligtvis så har vi på bordsfläkten under natten, för att det ska bli lite svalare, plus att jag somnar lättare till det ljudet. Men inatt vågade vi inte ha på den. Är rädd att råttorna ska bli sjuka om fläkten står på hela natten. Tror ni att det är någon fara, eller kan den stå på?

HextremO
0

Jag tror nog inte det är någon fara, det är ju inget drag på så det blir kallt, men ni kanske inte behöver ha den riktad mot råttburen, eller kanske hänga över ett lakan över buren om ni är oroliga (hellst ett ni inte är så rädd om, dom kommer garanterat dra in de och gnaga lite ;P )

CandyCane
0

Skulle verkligen aldrig få för mig att rikta fläkten mot buren. Vi får se om vi kanske har på fläkten inatt. Ska se om jag hittar något lakan eller något som vi kanske kan hänga över buren för säkerhets skull :)

CandyCane
0

*dubbel post*

HextremO
0

Okej : )

Annars kan du köpa fleece filtar, kostar noll och ingeting, så kan man även så massa saker till råttorna, hängmattor, myspåsar mm : )

CandyCane
0

Vart kan man köpa det? :)

[jennyrapp]
0

fleece filtar finns väl lite här o var.. :p Hemma affärer. Ikea har billiga har ja för mig.

CandyCane
0

Okej :) Jag får kolla runt och se om jag hittar någon billig.

[jennyrapp]
0

Gört :) Annars går de ju göra hängmattor utav handukar med. Brukar jag göra till mina.

mikeiko
0

Ja häng något över, ljusblå fleecefilt (Irene, eller Irma eller något sånt heter den) kostar typ 9kr har jag för mig. Och, ja, kolla så att fläkten inte blåser på råttorna, även om det inte är kalluft så är det onyttigt.

Jag hörde en gång (kan vara en skröna) om någon som sovit med en fläkt riktad mot ansiktet, och vaknade med halva ansiktet förlamat. o.O Så ja, skröna eller inte, tror inte det är nyttigt med ihärdig blåst :)

Terato
0

Håller med mikeiko!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

chade
0

#9 men om den står långt ifrån råttorna och inte är riktad mot dom så borde det faktiskt inte vara någon fara.. jag har en fläkt på mitt rum, och mina lider inte av det. 
Nog för att dom står i en liten, vad ska man kalla det? :S ficka? xD
Alltså.. mitt rum är rektangelformat och ska man kika ut genom fönstret så måste man gå in i en liten liten kort gång, och där står mina råttor. Så det blåser ju inte på varken dom eller buren, och dom uppskattar när den är på när det blir varmt.

Sen behöver man ju inte ha full fräs på fläkten heller, det räcker ju med lite lagom :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

zickan
0

huu.. gud vad jag rös till med att läsa ni vill ha kallare samtidigt som jag kikade ut genom fönstret och snön :-P

Ha den inte emot buren. Kan lägga över en handduk/filt över den sidan som är mot fläkten. Draget är inge bra. Sedan kan ni ju ge lite mer fleace bäddning. Men bör fungera att ha fläkt. Jag har en som står på konstant under sommaren bredvid buren men den blåser inte rakt in i den.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.