fan..
fan.. är så jävla förstörd. måste bara få skriva av mig.
Jag har länge försökt få sålt mina råttor pga min allergi… men det är först nu, när Ritalina fick ett nytt hem, som jag förstår att det inte kommer funka. Jag klarar mig inte utan dem. Mitt liv kmr DÖ! kuratorn påstår att jag måste ersätta dem med något. men va fan, INGENTING går att ersätta mina underbara.. USCH! Jag kan inte. jag kommer inte klara det. :''''( Men grejen är att… Jag måste, enligt mina läkare och min mamma. och egentligen enligt mig själv. va fan ska man göra… JAG VILL INTE.
Kan du hantera symtomen med medicin? Om det går så ha råttor, jag kan fullständigt förstå hur du känner och jag skulle ligga inför döden innan jag slutade med råttor, eller djur i huvudtaget.
Om det inte är möjligt att medicinera kanske du kan övertyga en god vän att skaffa råttor istället, så att du iaf. kan få din råttdos varje dag :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Känner med dig… men samtidigt måste man ta hand om sin egen hälsa också. Hur svåra besvär har du? Är det andningsproblem som gäller? För allvarliga allergiska reaktioner är inget att leka med, tyvärr. Om det är så att du MÅSTE ge bort råttorna - och de vet du säkert hur det ligger till själv, det kan inte vi veta - så GÅR det. Det är inte kul, det är inte ens lite roligt… Men det GÅR!! Men det blir sorgearbete, visst blir det det. Men om de får ha det bra hos någon annan så behöver du ju inte känna dig lika ledsen kanske. Du kanske får hälsa på ibland? Men i vilket fall som helst så kommer det att GÅ. Det tar tid bara… men du kunde ju leva utan råttor INNAN du skaffade dem, eller hur? Så GÅR gör det, men roligt behöver det ju inte vara som sagt… Usch, nä, vet inte vad jag ska säga - stora tröstkramen!!
Det är alltid tråkigt när allergibesvär står ivägen för vad man vill. Vet exakt hur det känns men jag har tur att enbart bli lite snorig med mina råttor. Jag brukar ta några tabletter från apoteket som faktiskt hjälper när jag väl kan känna att jag behöver.. Håller med Anvariel om att det går.. Är man så pass illa tvungen så måste ens egna hälsa gå före om så det kan kännas tokjobbigt.. Beklagar och skickar många tröstkramar.
^_^ / Martiina

jo jag går på två allergitabletter och två olika astmaspray, och grejen är att det hjälper inte. allergin har blitt så fruktansvärt mycket värre. :( jo.. jag har tagit steget och lagt ut dem på eniro. men jag har inte tagit steget att lägga ut två av mina första råttor ._. det kommer säkert….. jag vill inte, men känner att jag måste . tack<3