Sov gott Tigrib
Nu är det gjort. Efter många om och men.
Vet inte om det känns bra. Skönt att hon inte lider längre, men hon fick kanske inte det skönaste slutet. Dumma veterinär ='(
Kommer saknar min fina äventysvilding. Fina fina Tigrib =(
Hon och hennes syster var mina första råttor.
Väldigt speciella, och jag har fått väldigt fin kontakt med dom.
Usch, finns det något värre än att bli av med en kompis=(
Tror jag kommer gråta ihjäl mig. Det känns så overkligt.
Min fina tjejflock utan fina underbara Tigrib, som alltid lyckades ge ett mig gott skratt med sina bus, det funkar bara inte..
RIP tjejen <3

Beklagar sorgen :(
Sovsött stumpan!
Beklagar :(

Ursh, massa kramar!
Vet hur du känner dig.. :(
Och inget är värre än att förlora sin älskling på ett så där dramatiskt sätt. Har också varit med om idiotveterinärer..
Älskar mina stora små vänner..
Ja fy =(
Han bara tog in mig i ett rum, sa ingenting, sa till mig att hålla i hennes huvud, så körde han bara in den tjocka sprutan i magen utan att ens kolla vart. Hon skrek så högt så jag släppte henne och då bet hon i sprutan. Stressbajsade en massa, och veterinären gav mig lite papper och gick ut.
Känns förjävligt. Stackars T.
Såg ut som att han sprutade in väldigt mycket. Någon som vet ungefär vad som behövs för att avliva en råtta utan att det blir för mycket? Pentibarbital hette medlet
fy fan…. jag har varit med om samma typ av avlivning.. jag skrek bara rakt ut och grät som jag aldrig gråtit förut.
Sådant där kommer man aldrig över. Numera är jag jätte noga med val utav veterinär.

Beklagar verkligen! Vet tyvärr hur du känner dig, var hos veterinären i förrgår och avlivade min chinchilla.
Har ju inte med råttor att göra men anledningen till att jag skriver är att där så sövde de henne först med gas så hon bara somnade, sen efter det stack de henne med sprutan.
Det måste ju vara det allra mest humana sättet att avliva. Hon bara somnade medans jag höll i henne och märkte ingenting. Helt trygg ända till slutet.
Bara matte som var ett vrak efteråt.
R I P Tigrib, tröstekramar till matte!
(usch, för sånna okänsliga vettar!
)