vad är bra??
Kan ni skriva upp några jätte bra saker man kan göra för att råttan skall trivas o må bra.
Ex : Gosa, Lek mm. Vad är bra??
hantera den dagligen, låta den springa runt och upptäcka saker ( ha uppsyn så inte några sladdar blir uppätna eller nåt annat olämpligt ), leka med fjädrar, tja allt möjligt.
Tänk dig det som du skulle tycka vara roligt så är du på god väg, länken jag skickade i en av dina andra trådar har massa bra tips på saker man kan göra för att sysselsätta dom :3
Okej :) så de kan alltså oxå springa på golvet :)?? funderar på agilty men hur vet jag ej :/ och självklart kommer mycket gos o kel. sitta i soffan :)
Jo, men då är det bra att säkra rummet lite grann. I min lägenhet så brukar jag stänga in dom i vardags rummet och sätta saker ivägen så dom inte kommer bakom TVn osv. Vissa brukar ha dom i rum där dom inte kan skada varken sig eller andra saker :3
Råttor kan köra agillity med :3 finns tävlingar i sånt, vad jag har läst iafl ^^och man kan lära dom tricks, jag ska börja snart med min Akasha :3
Soffan är en bra mysplats xD jag brukar se på film medans mina pälsbollar springer omkring, bara en av dom har kommit på att man kan klättra ner på golvet.
haha ja råttor är bra roliga dom :) men kommer troligen ha dem i soffan för det mesta jag :)

Agility kan du börja med när de är lite äldre, vet inte om bebisar har så mkt tålamod till det! :P
Sök på mina träningsartiklar, där finns lite enkla träningstips för råttor.
Annars kan man busa en massa med sina råttor, särksilt bebisar. Om man försiktigt sätter en hand på deras huvud eller kupar om hela kroppen, liksom framifrån och sen släpper så brukar de bli aldeles trissiga och hoppa runt för att sedan springa tillbaka för mer bus. Man kan också "buskittla" dem lite i sidan. Då brukar de boxas lite tillbaka och smånafsas försiktigt. Lite som hundvalpar är de. Det är kul! :P
Ju mer man umgås med dem dess mer får man ut av dem. Då får man också se råttan när den är på lite olika humör. Utforskarsugen, pigg och bussugen, trött eller bara neutral, liksom. Ofta när man bara tar ut dem korta stunder så vill de ju utnyttja utevistelsen så mkt som möjligt genom att springa runt och utforska. Men har man dem ute längre stunder så ska man tänka på att ha mat, vatten och bajslådan till hands. Och även något mysigt krypin om de vill lägga sig och vila en stund. Soffan duger bra åt bebisar. När de blir lite äldre brukar de vilja vara på golvet. Men kom ihåg att råttsäkra. Råttor tuggar på sladdar och diverse.
Älskar mina stora små vänner..
Jo men kommer nog inte låta de springa på golvet i timmar då jag har 2 st katter oxå. Vill inte riskera att någon skulle bli mat så :(
Men iallafall så kommer detta bli riktigt kul :)
Jo det förstås… skulle vara synd på en katt man älskar så mycket att bli mat :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor