Råttunge??
Om man har skaffat råtta men är fortfarande unge kan man gå på utställning med en liten unge??
Eller norde man vänta tills råttungen blivit större??
kolla på SRS så står det kanske?
har försökt läst där men fattar inte så himla mycket dock :/

Man får ställa ut råttor från att de är 2 månader gamla.
Måste förresten fråga, bor råttan ensam?
Älskar mina stora små vänner..

Oj, jag såg nu att du inte har skaffat några råttor än! :P
Nä har ju inte det men skall göra det efter jag skaffat mer info :) Är intresserad av utställning så var bara tvungen o fråga :)
Kommer skaffa 2 st råttor kanske 3 har inte bestämt mig än :) men vet ej om jag skall välja honor eller hanar men det får väll ödet välja :)

Låter som helt rätt inställning! Det viktiga är kemin mellan dig och råttorna, inte kön. :)
Fast i efterhand, nu när jag skaffat hanar så tycker jag faktiskt att de är lite mer lämpliga som sällskapsdjur än honor. De terroriserar inte lika mkt i lägenheten. Men å andra sidan kan de ju vara svårare att inroducera..
Jag tycker det är smart att börja med två och sen utöka. Då får du lite spridning på åldrarna i flocken, vilket kan vara bra. Och så får du chansen att se dig runt lite grann efter olika uppfödare, vilket kan vara bra.
okej :) jo det är ju bra det :) Jag är ju en typisk tjej som tror på ödet :) Ska fixa ordning med burar o grejer innan jag söker efter råttor altså så jag inte blir fäst vid några när jag inte kan skaffa dem än. Så väntar tills allt är klart :)