Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 717 ggr
[kattsson]
0

Råttunge??

Om man har skaffat råtta men är fortfarande unge kan man gå på utställning med en liten unge??
Eller norde man vänta tills råttungen blivit större??

Zolah
0
[kattsson]
0

har försökt läst där men fattar inte så himla mycket dock :/

Terato
0

Man får ställa ut råttor från att de är 2 månader gamla.

Måste förresten fråga, bor råttan ensam?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Oj, jag såg nu att du inte har skaffat några råttor än! :P

teratos.r8or.se

[kattsson]
0

Nä har ju inte det men skall göra det efter jag skaffat mer info :) Är intresserad av utställning så var bara tvungen o fråga :)

Kommer skaffa 2 st råttor kanske 3 har inte bestämt mig än :) men vet ej om jag skall välja honor eller hanar men det får väll ödet välja :)

Terato
0

Låter som helt rätt inställning! Det viktiga är kemin mellan dig och råttorna, inte kön. :)

Fast i efterhand, nu när jag skaffat hanar så tycker jag faktiskt att de är lite mer lämpliga som sällskapsdjur än honor. De terroriserar inte lika mkt i lägenheten. Men å andra sidan kan de ju vara svårare att inroducera..

Jag tycker det är smart att börja med två och sen utöka. Då får du lite spridning på åldrarna i flocken, vilket kan vara bra. Och så får du chansen att se dig runt lite grann efter olika uppfödare, vilket kan vara bra.

teratos.r8or.se

[kattsson]
0

okej :) jo det är ju bra det :) Jag är ju en typisk tjej som tror på ödet :) Ska fixa ordning med burar o grejer innan jag söker efter råttor altså så jag inte blir fäst vid några när jag inte kan skaffa dem än. Så väntar tills allt är klart :)