Simning?
Fick bara en tanke…
Kan man låta sina råttor simma? Att man spolar upp ljummet vatten i badkaret (t.ex.) och låter de simma, under uppsyn förstås.
Tänkte att man kan nu bada dem, och om man låter dem simma får de ju kondition också
Är det någon som har testat?
min råttor brukar simma men man måsta vänja dem vid vatten fört och det är inte alla råttor som gillar vatten
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

mina badar i badkaret men jag har precis så att dom kan simma sen har jag saker dom kan klätra upp på så att dom har ett val, men på youtube finns massa filmer på simmande råttor tom. i pooler :P så kolla där sök på råttor =)

Visste inte att råttor kunde simma. Måste kolla in på youtube! Hahaa! :)

tro mig dom kan:D
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är ett rätt häftigt klipp på simmande/dykande råttor.

vad häftigt :-) har haft simmande råttor, men de har inte vågat vara under vattnet.

verkligen häftigt!! :) Kan alla råttor simma eller sjunker en del?
Ingen av mina gillar vatten 
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
råttor kan väl flyta?
Eller har jag helt fel? 
För jag hade en råtta en gång som gillade att bada. När han inte orkade simma mer, så flöt han mest bara omkring istället för att hoppa upp på plastlådan jag brukar sätta i till dom när dom badar.
Små stjärnor lyser också i mörkret.

alla djur kan simma mer eller mindre bra :)
tänk på att råttor har högre kroppstempratur än människor så ljummet vatten blir kallt för dem :)
jag brukade låta mina råttor bada i badkar dcet älskade dem. tyvärr bor ej ja kvar där så har nu inget badkar vilet är tråkigt för mina pojkar. för det avr det bästa att få simma runt i badkaret
jag började vänja mina redan vid 8 veckors ålder. så vill man försöka få en badglad råtta så börja i tidig ålder:) slänger in en bild på min råtta i badkaret. det är dumbo<3

#12 Underbart söt! :)
#5 åh vilken underbar video!