Hanar omplaceras
Födelsedatum: 19 dec 2008
Färg, teckning och hårlag:
Choklad agouti rex och Champange rexKullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 10 st alla lever ännu.
Faderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
Cosmonitas Daysleeper, 4/9- 06, ca800gram, choklad agouti rex.Moderns namn, födelsedatum, vikt, färg och teckning
Cockie, Agouti eubk, vikt+datum ska letas fram. Var närmare 400gram och ca 7 mån.Syfte med parningen eller om det är omplacering, anledning: anledning till parning,behålla cockies temperment och hennes norska linje med en stor och frisk hane. Men valde fel hane och lagt ned linjen pga problemen bakåt som jag fick vetenskap om under 09.
Anledning till omplacering: Dessa killar började gå ned i vikt hos sin ägare som även varit deras pappas ägare. Togs till veterinär efter kontakt med mig men de hittade inge problem och veterinären vägrade skriva ut stronghold då han ej såg någon ohyra. Ägaren trode killarna var deppade då de började gå ned mycket i vikt. Kom hit i går och de är fulla av ohyra hur nu en vett kan missa så pass mycket, alltså fullt friska och inge deppade råttor. Sätts på behandling i dag och kan flytta om ett tag.
inge akut för dom att flytta, men vore bäst om de kunde hitta ett eget hem.Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo: Uppfödda här
Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : Både är jätte goa och fullt hanterbara. Ej testat om de funkar ihop med andra hanar ännu. Men kan testa innan flytt. Tror inte det ska vara problem.
INGE AVEL pga mycket barbering på pappans sida.Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 300 för både, kan disk. Reggade i srs men fd ägaren slarvat bort(kan beställa kopia)
Ort där råttan/råttorna finns: Västmanland/västerås, kan tas till sthlm.
Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Pm här eller mail/msn. widerkrantz@hotmail.com**OM ANNONSEN SKA VARA LÅST ELLER INT:
Nej behöver ej vara låstBilder kommer.**
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Förlåt att det saknas lite info om mamman. Men jag är dum som har packat ned min pärm iom flytt i slutet på månaden. Ska försöka få fram min pärm igen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.