Råtthona
Hej, jag letar efter en frisk och fin råtthona i närheten av Östergötland jag har tillgång till bil.
Jag har tänkt att avla på råtthona därför är det väldigt viktigt att ni/du vet att hon inte har någon sjukdom.
Jag vill helst ha en bebis.
Jätte tacksam för svar =)
Email; falling_alex@hotmail.com
Lite svårt att garantera att en bebis är frisk, den kan mycket väl utveckla sjukdomar senare i livet.
Och om du ska avla, har du inga andra krav på honan än att det ska vara en bebis? Och vad har du för avelsinriktning? Åsikter, mål?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Menade mest att den inte skulle ha några genetiska sjukdommar om man redan visste att det fanns i släkten, naturligtvis skulle jag kolla att allt står rätt till innan jag avlar på den.
Och mina frågor då?
:)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Om det enda kravet är att den ska vara frisk så kan man likagärna köpa en hona i en djuraffär och para den.
Naturligtvis är inte det de ända kravet, men om det nu var så att någon hade nått erbjudande hade jag velat höra mig för med den personen, skrev bara inte ut allt i annonsen =)
Och nej jag köper inte mina djur i djuraffärer.
Vilken uppfödare har du köpt av då?
Mina råttor kommer från ratz.znm hon har dock lagt ner sin uppfödning för att hon ska flytta. Har även andra djur som kommer ifrån uppfördare.
Vilka råttor är föräldrar?
Napolion och Gypsi heter dom.
Men hörru!!!.. Det är avelsförbjud på dom ju!
Pappan är en överviktig stor roan eller bew hane. Pga megacolon risk har hon sagt åt dig att det är avelsförbjud på hans efterkommor!
Jag känner både milla och den uppfödaren i Norrköping du har kontakt med. Det har varit massa sjukdoms problem med den linjen och ska för allt i världen inte avlas vidare på!!!!
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

*jag får rysningar i hela kroppen av den bilden*
You can't spell Bitchy without Itchy
Sorry för bilden. Men det hjälper många gånger att få folk och tänka till.

och om inte den bilden hjälper, gör nog inget tyvärr -.-
You can't spell Bitchy without Itchy
Vissa personer är iskalla och skiter ju i vilket bara de får en söt liten kull. Vad som kan börjar hända efter 3 veckor är ju en helt annan sak som kommer låta Oups om :-P

Men nu handlade väll inte tråden om att h*n skulle para på de som redan ägs utan att det finns en önskan att kunna avla på framtida hona?
Visst, det är bra att påminna folk om avelsförbud på djur men tråden har spårats ur till något som det inte alls handlade om egentligen.
Och, varför måste man direkt ifrågasätta folk? Varför kan man inte skriva i en trevligare ton eller i tipsformat än att lägga in korthuggna inlägg?
Tråden handlade om en önskan om att köpa en hona som skulle kunna gå i avel i framtiden. Visst, det är bra att få reda på vad för inställning, erfarenhet, uppfattning och åsikter personen i fråga har men det borde snarare tas mellan de parter som ingår ett avtal, en försäljning av råttor.
Och nej, TS har inte direkt salufört sig själv som en bra råttägare i sin öppningstråd men det är dennes problem. Inte andras som ändå inte tänkt sälja några ungar utan bara ifrågasätta…
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

#17 Tur att inte alla har pms samtidigt. Vi som ofta är på rif har tålamod i vågor… och tur det, för så finns det alltid någon som orkar :P jag orkade igår, du idag…
Men allt bottnar i att alla bryr sig (för?) mycket om djurens bästa 
Jag har uppfödaren till råttorna på msn och vart kontaktad. Därför handlade jag, annars inte insatt i det hela.

#18 hmm.. funderar på om du menar att jag skulle ha pms då jag för ovanlighetsskull säger till här och där eller att jag har tålamod på ett positivt sätt och påvisar vad det egentligen handlar om.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

#20 Hon menade att du har tålamod och var bra. Så tolkar jag iaf:
"jag orkade igår, du idag…"