Råttbebis köpes!
Jag vill jättegärna ha en till liten råttbebis =)
Jag har två råtthonor sedan innan dom är nu ca.8 månader.
Så om det finns nån lite rått tjej där ute som letar efter ett hem så kan ni väl höra av er till:
Så kan jag berätta lite mer om hur råttan kommer att bo osv. =)
Tack på förhand!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Var i sverige befinner du dig?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Kolla med nicciz. Hon har massa söta små som söker hem nu :-D
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
I östergötland men jag har tillgång till bil =)
Tack för tipset =)
Vad heter dina sötnosar som söker kompis?.. Kanske nån bild :-D?
Rufus och Milo, jadå jag har bild lägger upp en så får du se =D
När jag först fick hem dom =)
#6 jätte söta. men om du ännu har spån till dom så byt gärna till toalette, tidningspapper eller liknande. Spån är inte så bra för så smådjurs hälsa.
Har du plan att avla på nykomlingen eller är det bara för sällskap?
Eftersom du har två medlemskap här inne där ett är jakt efter avels partner. Så man blir lite förvirrad.
Här är silverscreams hemsida: LÄNK
Jag använder toalett och har gjort det ett bra tag.
Dock maler dom ner de till små små bitar o.o
Nej detta är bara som sällskap =)

#8 Får man verkligen lägga ut sådant? Det känns lite tvivelaktigt att man får lägga ut länkar till någons hemsida och dessutom påpeka dubbla medlemsskap.. Hade det inte varit bättre att ta detta privat med personen ifråga istället än att lägga det i denna tråd?
Jag vet inte hur sådant här funkar men reagerade med att det kändes lite.. skumt och dumt.. utlämnande..
Om man skall vara hård och redigera andras inlägg kanske det skall gälla alla och allt?
Jag går alltså bara på egen känsla….
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Ser inget fel i det zickan gjorde. Det är väl snarare bra att alla eventuella säljare får veta om det…

#8 Tror zickan syftar på att bilden som EW lagt in i tråden är från användaren silverscrems hemsida.. så hur som fallet är är det antingen dubbelnick eller bildstöld..
#10 Jag tänkte först samma sak. men eternal winter har ju lagt ut samma bild här i tråden iaf som finns på silverscreams hemsida :S
Så man får ju känslan av att de är samma person. Fast å andra sidan så bör man kanske fråga privat först, kan ju bara vara missförstånd?
/Alexandra
NejNej jag har dubbla medlemskap så bilden är min, jag kände mest att det blev fel på förra sidan så jag skapade en ny istället, jag skall alltså INTE avla på råttan det är endast för sällskap.
Jag ville bara inte få en sjuk råtta igen.
Det är lite komplicerat men nej jag har verkligen inte tänt avla på den, vill bara inte ha några genetiska sjukdommar på råttbebisen =(

Tycker dock att det är skillnad på vad som är bra och vad som kan vara lämpligt.. jag känner ändå att det känns lite.. skumt och att man skulle ha tagit det privat först. Sedan står det i första inlägget att man kan ställa frågor privat till henne/honom och då hade det mer lämpat sig att göra det då. Men det är jag…
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#14 jätte bra skrivet :-D. Det har tyvärr varit så mycket skit under 2009. Så ta det inte för elakt med mitt lilla påhopp. Jag har tyvärr tappat mitt förtroende för det mesta just nu :-/
Söker du för sällskap så har jag kull planering med cinnamon på slät och rex. Dock blir det inge födda försen tidigast i februari. Sorkis i Norrköping kan ha någon agouti hona kvar. Jätte go kull var deet. Har en själv här hemma.
Det är endast för sällskap, jag fick en råtta med megacolon och det är genetiskt är bara så rädd att få en råtta med det igen så det var därför som jag slrev så =(
Tror du jag skulle kunna få köpa en hona av dig isåfall, det är värt att vänta på =)
Jag lovar att det bara är för sällskap =/
Ber om ursäkt det blev lite fel, som sagt bara rädd för att det ska bli fel igen..

#14 Jag anade att det var något sådant när jag läste det förra inlägget precis nyss, och även där "kritiserat" tidigare inlägg som jag har gjort här.
Jag ber som sagt om ursäkt för det =/
Hoppas bara att folk inte är så snabba på att dömma.
Det var fel av mig men det var bara för att jag vill ha en så frisk råtta som möjligt, vill inte behova gå igenom samma skit som jag behövde med min förra..

Förstår dig till fullo! Det är inte kul med sjuka råttor..
Det var verkligen bland det hemskaste jag varit med om =(
Men som sagt söker liten råttbebis som sällskap endast.

Jag är bara nyfiken på varför du gjorde en ny tråd under fakenick..
Lycka till med letandet.
Tyckte det var lättast så eftersom att folk redan fått en uppfattning om att jag var okunnig.
Blev lite nervös vill inte att folk ska tro att jag inte tar hand om mina råttor.
Jag vill bara ha en frisk bebis.
Står lite högre upp varför det blev så fel.
Tack