Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 511 ggr
Kashii
0

Färg och teckning?

Jag håller på med ett fotoalbum till mina råttors ära och i den hade jag tänkt att skriva vad de har för färg och teckning. Men problemet är att jag inte vet vad de är. Har frågat ett par andra men får lite olika svar.

Har några bilder uppe på zoonen:

http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2153045

Mitt medlemsnamn där är: Kashii och bilderna finns såklart i Galleriet på min sida där.

Det är mest Tufsan och trillingarna jag är helt osäkra på. Elsa hade en stamtavla och var Ba Str Ro

Ronja var som jag förstått, Black Hooded Rex Missmarked, Tufsan var Dubbelrex och Hooded, men mer vet jag inte :S

Är tacksam för svar/Kashii

Absinthe
0

Det är svårt att säga teckningen på Dottie och Lilla Hjärtat, men jag misstänker att de har ett vitt parti längst magen eller ja någon form av vit magteckning. Dottie såg svart ut som liten men kan ha med ljuset att göra, för på den nyare bilden ser hon ut som en Chocolate och hade vita tassar därför misstänker jag att hon är european berkshire. Lilla hjärtat är iaf black och troligtvis också european berkshire då hon hade vita tassar. =) Har de dessutom vita silvriga strån i det svarta (eller vilken färg råttan nu har) så lägger man till silver framför färgen. Tex silverblack european berkshire.
Maja-My är en black huskey roan
Ronja black hooded rex
Tufsan är troligtvis agouti hooded mismarked dubbelrex