Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1125 ggr
Tislan
0

Nyser!

Hej!

Jag och min pojkvän inskaffade två hanråttor från Djuraffären i Uppsala för 2 veckor sedan.

Den ena hanen nyser mestintill hela tiden, lr ja väldigt ofta.

Vad kan det bero på och vad bör vi göra?

Nyblivna råttägare.

Emma87
0

Det kan vara förkylning. Prova att ge rooibos-te med honung och vitlök. Håll varmt i rummet och lägg blöta handdukar på elementen. Till att börja med, för att se om det försvinner inom ett par dagar.

Emma87
0

Och en sak till, kolla så att det inte är dammigt där råttorna bor

Tislan
0

Okey för att han har nyst sedan den dagen vi fick hem dom.

Men ska prova ditt tips (Y)

Tack!

Absinthe
0

Vad har du för burunderlag?

Tislan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är typ träpellets. Köpte det för att det inte skulle damma som spån tydligen gör.

Emma87
0

Hur har det gått med nysningarna?

Tislan
0

Kom mig inte för och köpte teet idag. Vi får se hur det går :)

TienMu
0

Vilken djuraffär är det? Palmzoo? Där sitter de på spån så då e de troligen därför de nyser…..har haft råtta därifrån åxå å den slutade nysa efter ett tag hemma.

[Mara-Bell]
0

Jag har en honråtta jag köpt från djuraffär, hon började nysa som baar den efter nån vecka, nös nästan hela tiden. Fick tipset att köpa Echinagard, ett naturläkemedel, och för mig funkade det väldigt bra. Då råttan inte ville slicka det fråne n sked på egen hand och ajg försökt med en massa andar grejer, slutade det med att jag hällde ca 15 droppar i dricksvattnet varje dag. Och det funkade väldigt bra, spelar ju ingen roll om de andar råttorna dricker det med, men nu är hon helt frisk, även om det dröjde några veckor.

TienMu
0

ofta är ju anledningen till deras förkylning tempertur skilnaden….på ett zoo är de oft aväldigt varmt….å sen tar man hem dem till en annan temperatur å luftfuktighet….så de kan reagera på de….men de går ofta över om de inte är nå anat som e fel….