Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 269 ggr
Hanisia
0

Problem Med Hanna :'(

HejHej.. Min Råtta på 1år och 3mån har fått ett vitt blänk i ögat och jag är jätte orolig.Mamma är envis och vill inte åka till vetrinären. Jag behöver veta vad det är. Snälla om ni vet något så kan ni väl skriva..

mvh.Panda,Hanna och Camilla

Ninja
0

Är hon röd- eller svartögd?

Hanisia
0

svart

Ninja
0

Okej. Ser det lite "dimmigt" ut? Eller är det en ren vit fläck? När ett öga "dimmar igen" så kan det vara starr, annars kanske det är en skada på ögat eller någon annan ögonsjukdom.

Det går inte att säga vad det är utan ett veterinärbesök.. Man kan bara spekulera. Om du är omyndig så är din målsman skyldig enligt lag att se till att ditt sjuka eller skadade djur får vård.

Hanisia
0

det är  dimmigt men mamma vägrar.. jag ee jätte ledsen .. afttar inte hur hon kan vara sån :'( .. men är detta farligt elr nått??

Ninja
0

Jag har ingen aning om vad det är och därmed vet jag inte om det är farligt. Veterinärbesök är det jag rekommenderar, prova med att informera din mamma om vad lagen säger..
Kan inte du ta din råtta till veterinär utan din mamma annars då?

rattmamman
0

Är det starr lär det väl inte gå att göra någonting åt det? Är det någon som vet?

bRat-Bags
0

Min kille var på kastrering och fick en skada på ögat som yttrade sig som en vit fläck, men denna försvann efter en vecka. Så kanske kan din råtta fått något i ögat, kanske blivit riven av en annan råtta också… Men ändå, är det starr, går det att göra nått åt? Jag gav inte min råtta något, men kanske om det är något slags sår kanske man kan ge nått slags ögondropp, men då måste man såklart ha varit till veterinär isåfall. Men som sagt min killes öga läkte. Tog/ska din mamma med råttan till veterinären? Annars kan du säkert gå dit själv men förutsatt att du har pengar för ett besök då, fast att ringa och rådfråga din veterinär kostar inget! Lycka till/Linnea