Uppfödare?
Är det någon som känner till någon bra, seriös rått-uppfödare?
Tänkte skaffa råttor, dock inte förrän om 1 eller 2 år. Men att börja läsa, hitta bra uppfödare och ta reda på info tänkte jag göra redan nu.. :P
Vill bara ha vanliga sällskapsråttor, färg/teckning spelar ingen roll, bara de har bra temperament :)

#1 Ok tack :D
Har hon någon hemsida?
#1 kul att höra du är nöjd. Poängen är ju att det finns många bra uppfödare. En bra uppfödare kan ändå göra misstag. Det stora hela är att man måste vilja lära sig. Vara mottaglig för ny information och aldrig tro man vet bäst eller är fullärd.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

#3: Tack så mycket :D Ska kolla upp det!
Här har jag en liten lista, om du scrollar ner lite. Där kan du också läsa lite annat om vad man ska tänka på när man väljer uppfödare!

#6 Tack!! Jätte, jätte bra hemsida, verkligen, har läst nästan allt nu :)

Ett hett tips är att åka hem till några uppfödare och träffa deras råttor.
Då får du en rätt bra uppfattning om vad uppfödaren är för person eller vad för typ av råttor denne avlar på.
Nu vet jag ju inte var du bor men jag kommer att ha kullar lite då och då och mitt hem är alltid öppet för besök!
Älskar mina stora små vänner..

#9: Ja det är ju bra, ska jag absolut göra! :D Jag har varit på lite smådjursutställningar med mina hamstrar och träffat råttor och fått bära dem, jag blir såå kär!!
Dock kommer det ändå inte bli aktuellt förrän om ca 2 år när hamstrarna gått bort..
Jag bor i skåne, 2 mil från Lund. Var bor du?
#8: Tack tack :)
#10 lite långt ifrån mig men du har absinthe i klippan
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Du är varmt välkommen hit och träffa mina råttor om du vill.. =)

#12: Tack! Vad alla är snälla här ;)

#10 Jag bor i Gävle så det är lite långt för att bara "komma förbi". :P
Men Absinthe är en jättevettig och bra uppfödare så henne skulle jag vända mig till om jag var du. :)

#12: Har kollat in hemsidan och råttorna är ursöta!! :) Alla dina råttor är väl inte heller dumbo?
Är det någon mental skillnad mellan dumbo råttor och "icke-dumbo råttor"?

Jag startar en ny tråd om ämnet dumbo så håll er lite med att fortsätta diskussionen. Vill gärna fortsätta diskutera det men gärna i en ny tråd, som sagt.

Här har ni nya tråden: Hur påverkas dumbos av sina öron?
Så kan vi fortsätta diskussionen om Loles uppfödningskontakter.

#23 Det är ordning på dig! Skall kasta mig över den direkt!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..