leva eller dö?
Jag har funderat många ggn ang vad som gör att en zooråtta blir antingen en sällskaps råtta eller reptil foder?
vad är det som avgör dess öde när dom kommer till affären och ska delas upp?
Någon som vet? har sett att endel jobbat/haft praktik i zooaffärer?
Tror det kan bero mycket på färgen faktist.. Inte många är tex intresserade av en Albino råtta.. sen attt den kan ha nån defekt ( Tex , fel på svansen eller så ) Och det sista som nog är det vanligaste , är nog att dom blir för gammla för att säljas.. då blir dom oftast reptilföda
MVH Elin
okej, jag har tänkt på de med. men smaken e som baken, endel tycker att albino är sötare en tex hodded osv.
och att dom blir förgammla är nog sant.
Det är lite trist. tycker alla ska ha samma chans till ett hem..

hade APU på djuraffär för några veckor sen, där sa de att de flesta roans blir foderdjur..
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Det ofta Roans och albino som blir foderdjur.
Lite ot.. Kommer ihåg för en 10-15 år sedan, då var roan väldigt populära, jag hade en tjej som hette madame från gruvans uppfödning, det måste vart bland de första kullarna i sverige, och den första rexade blue stripe råttan hade jag också :-) Synd att de blivit så "opopulära.
okej : ( dom är ju nästan sötast ju. först bläsade och bli oftast till slut vita med svarta ögon. 2in1 lixom :P
vad brukar priserna på en foder råtta ligga på? är de samma som en sällskapsråtta?
Även om man vill "rädda" en roanfärgad råtta från en djuraffär, så gör man det inte bättre för det vad jag förstått, de köper ju bara in fler om man köper från deras djuraffär? :(
Jag hade praktik på ett Zoo och vi sålde inga levande foderdjur, däremot frysta och då var det roan råttor allihopa, nu när ja gtänker efter.
Själv har jag bara haft PEW (albino) & roan råttor utom min första & en av de jag har nu. Fick min senaste råtta, Bella, från affären då min praktik tog slut.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ja jag brukar nästan alltid bara se Black husky roan :P Eller andra Roan's men oftast Husky's.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se