Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 2509 ggr
fiffiluren
0

röd råtta

hittadd en rödråtta på internet, nån som vet vad det ärför färg? för det gör inte jag :)

sen är originalsidan på franska eller nåt så jag kan inte läsa mig till det. ddt står något om mink, agouti och nå mer…

är det bara taskigt ljus eller kan det vara en röd variant? ny för sverige?

http://www.ratoupedia.org/w/images/1/10/Nashiwiki.jpg

Itchy
0

cinnamon-mink gissar jag mej till att det betyder :P

You can't spell Bitchy without Itchy

fiffiluren
0

är det en vanlig färg? har inte sstt den tidigare…

Itchy
0

inte jag heller…men läcker var den :)

Absinthe
0

cinnamon som är mock mink baserad och inte minkbaserad? Var nåt om dark ruby anlag också vad jag fattade det som.. *trött*
Kan ha fel, men tror det står nåt sånt iaf.. Skäms

Itchy
0

håller med :P

*den enda franskan jag lärt mej är när ett gäng fulla fransoser skulle lära mej franska* XD

fiffiluren
0
Absinthe
0

Jag har heller aldrig läst franska.. =P

Allamej
0

Jag skyr franska som pesten men jag vet ett verktyg man kan använda sig av om man vill ha nån sån här hum om vad det står samtidigt som man får ett gott skratt.

Vassego

Och snabbt kan man konstatera att det är cinnamon ni är ute efter, i olika versioner

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Absinthe
0

Så mycket att det handlade om en cinnamonvariant förstod jag utan översättning iaf.. xP

"Färgen på klänningen verkar lätt modifierad för ännu mer utspädd och ljus" *asg*

Absinthe
0

Dressed for success..

axilur
0

Canelle de type mink - agoutibaserad mink. Vuxenfärgen liknar cinnamon. Det är svårt att skilja på en cinnamon av typen mink och en cinnamon av typen mock, men cinnamon mink har starkare färg och mer åt det röda hållet. Svarta ögon är ideal. Ansiktsmarkeringar har en tendens att modifiera ögonfärgen mot dark ruby-hållet.

Canelle de type mock - är generellt sett mer lysande än cinnamon mink och är mer orange till färgen. Ungarna föds med dark ruby, men ansiktsmarkeringar har en tendens att modifiera ögonfärgen mot det röda hållet. Idealet är dock att ögonen ska förbli så svarta som möjligt.

/Anneli

axilur
0

Canelle - cinnamon.

/Anneli

axilur
0

Bra axilur, vad kul. Tungan ute

/Anneli

Absinthe
0

Haha duktig axilur.. ^^,