Zickan's vapen
Vapen kullen född 23 november 2008
Pappa: Cuddles(cotttons bror) Blue agouti dumbo rex
Mor: Kajsa Russian blue
(Öroninflamation vintern 2009, behandlad men lite snedskalle, mår bra och är ännu aktiv. Men har mindre snuva till och från sedan kylan kom)
Kullen var inte stor men helgo :-D
Fairfox, mink db - Stannade kvar hemma. En jätte go tjej. Inte så jätte stor men hjärtat på rätt ställe. Lite över 300 gram har hon hamnat på. Väldigt aktiv och ska vara med över allt. Haft lite förkylning för ett halvår sedan som gick över av sig självt.
Gevär, agouti rex db - Blev en sthlmare och ägaren är nog inte medlem på rif. Men hon är en aktiv, småbusig men helgo tjej.
Memory sako, Self black db - Såldes till Örebro men ägaren vanvårade henne lite. Fick tillbaka henne med massa ohyra och en kompis ville ha henne så jag chansade men hon omplacerade henne till en gemensam kompis som i sin tur blev jätte kär i hennes underbara häng. Men som i sin tur fick lite strul i hemmet och Memory var på väg hem men fastnade hos Geten och kommer aldrig mer behöva flytta :-D
Missil, Cinnamon db - Hamnade hos Absinthe i skåne och mamma till en jätte go kull.
Bazookhaa, Self black db - Jätte mysig kille som hamnade i sthlm. Verkar gå riktigt bra där med hoonom. Tror inte heller ägaren är med på rif.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
- Redigerat 2025-08-27 15:19 av zickan

Missil blev mamma till min filmgenrekull. Hon är jättemysig, hon var yttepytteliten när hon kom till mig, hon såg ut som en mus.. ^^,
Hon har alltid funkat i flocken och är en mysupptäckare, ska iväg en runda sen vill hon verkligen gosa. Hon var en jätteduktig mamma, var lite misstänksam när man kom när hon hade bebisar men det gick över. Helmysig.
Jag har inte Missil här hemma just nu, hon bor hos en familj där jag placerade ut Isis, Pottsork och Chocolate fudge brownie så de skulle vara fodervärd åt, tyvärr blev isis och pottsork nästan ordagrant dödsfiender och de gav sig på varandra och Chocolate, Isis och Pottsork avlivades så jag fick se till att Chocolate fick sällskap, jag valde Missil till detta då just dessa två hade myst ihop i hängmattan sedan dag ett, plus att missil och Chocolate är jämngamla i princip. Senast förra veckan träffade jag dem, de mår bra, dock har Missil nåt missljud på ena lungan som hörs tydligt men hon är pigg och mår bra trots detta.
Missil har alltid varit en helgo tjej i alla väder, superskön på alla vis är hon. Så tack Zickan för en helgo tjej faktiskt, och det är hon fortfarande och så mysigt att hälsa på henne och Chocolate.
Missils kull har jag Horror utplacerad hos mina kusiner tillsammans med fler av mina hanar. Horror är en stelis, ganska opersonlig och han blev förkyld tidigt. Action har jag kvar här hemma, och jag kan säga att alla blir tokkära i honom! Missil hade inte direkt jättebra häng även om det gick ibland, men Action har fått det absolut bästa av både sin pappa och mamma kan jag lugnt säga!
Missil är inte så stor, nu har jag inte kunnat väga henne sedan hon bodde hemma men hon vägde precis över 300g vid parningen, och hon har alltid varit slank och fin i kroppen och är det fortfarande, så jag tippar på att hon väger fortfarande runt 300-320g. =)
Skrev inte med. Memory sako blev aldrig mamma. Men Fairfox har haft en kull som ännu är bra. Men var lite osäkerhet på hennes partner där så jag funderar på en andra kull på henne med ev reise tills nästa år.

Tycker jag absolut att du ska ta en till kull på henne! För är hon lika go som Missil så tycker jag inte att du ska tveka.. =)
Nej det är ingen tvekan om en till kull på henne. Men lite tveksam till vilken hane bara.