Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 515 ggr
Ricko
0

Förkylningar?

Är en förkylning för råttor särskilt farliga osv? Undrar då mina råttor måste vara i vårt garage, som är ja jag tycker då det är kallt, i ca 2 veckor. Ena råttor ser det ut som om hon redan börjat bli "snorig" så(den andra har jag inte sett då den är i boet). Dock har jag hett rivna toalätt pappers bitar och ett linne i boet men… Sen värmer dom ju varandra men ja det är ju ändå kallt.. Ja sen undrar jag hur mkt ungefär en Toa-lätt påse kostar, en liten förpackning(funderar på att byta till det) Skrev det i denna tråd istället för att göra en ny bara för det.

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

Itchy
0

varför måste de vara i garaget ???

You can't spell Bitchy without Itchy

Ricko
0

För att om det är i mitt rum är det risk att katterna öppnar burdörren(har väldigt lätta lås eller vad man ska kalla det), eller sticker in klon i buren och skadar/dödar råttorna. Då katterna ska vara "själva" ganska mycket nu, kommer bara en släkting och matar, byter vatten åt dom och bara är med dom lite grann per dag osv, så brukar dom hitta på saker man inte ens kan tänka sig(har erfarenheter av det sen innan) Sen kan dom även välta buren, som dom gjorde på vår hamsterbur för några år sen, så är denna bur visserligen tungare men vill inte direkt chansa… Men åter till det jag ville ha svar på.

Ricko
0

Ingen som har svar? Far imorrn på morgonen och ska bara sitta vid datorn nån minut till…

[FrejaGna]
0

Kan du inte bara ha råttorna i ett rum i huset med låst dörr där katterna inte får vara under den perioden? :) Slipper dom bli utsatta för den kylan, antar det är rätt kallt i ett garage under vintern, och råttor är ju rätt känsliga, inte värt att riskera det liksom..

Ricko
0

Jo… Det har jag inte tänkt på :) Tack för svar!

mikeiko
0

Skriv en lapp till släktingen om att dörren ska hållas stängd också :)

silverorm
0

Till frågan.. dina råttor är vana vid god värme, att sätt ut dem i garaget nu är att be om problem! Kan bli en dyr historia för dig med vet besök o mediciner.

Sätt dem i ett eget rum o stäng dörren!

Ha en trevlig helg!Glad

(Ang toalett kostar en påse i affären ca 33,-)