BUR ?!
hur stor ska en bur vara , för 5 stycken råttor ?
hur liten kan den minst vara ?
och hur stor den hälst vara ?
Enligt lag?
L80 säger (om jag inte räknat helt fel) 60x60x50 som minsta mått för fem råttor, jag tycker dock att den bör vara större!
En "vanlig" voljär är perfekt för en flock på fem råttor, enligt min mening. Höjd uppskattas av de flesta råttor!
Samma som #1,
så stor som möjligt skall buren vara och en typ hornbach-voljär är väl ganska lagom till 5 st råttor :)

okej :)
min är större än 60x60x50:)
Fanns det någon sida man kunde gå in på och räkna ut måttet ? :)

http://www.ratpower.se/ klicka bara på burräknaren :)

Ju större desto bättre :)

Nu kanske jag blir lynchad men.. jag har en superlaura till fem råttor. har inte riktig koll på storleken och har inte måttband till hands men tror att den är ca 100 bred, 45 djup och 70-80 hög. Den funkar fint!
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

90 bred, 48 djup och 75 hög är nog mer det bestämda måttet. Buren klarar även av sex honor utan problem. Sedan skall man inte stirra sig blind på storleken, ju större desto bättre, ja visst men då måste man utnyttja utrymmet också. Jag har sett burar med ett par hyllplan och ett par hängmattor och inte så mycket mer, då kvittar det om buren är jättestor då den inte används.. Men självklart skall man inte ha en för liten bur och säger som de andra; ju större desto bättre.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#8 har jätterätt:)
Tex fick jag hem chinchillor i en jättestor bur, över en meter hög, 130 lång, 80 djup - men det enda de hade satt in där var lite rör på marken och EN gren. Totalt outnytjat utrymme!

okej :)