Grand-Prix.se
Någon som beställt från dem, och vet om de är seriösa och bra? Hur är leveranstider etc? Kan man få levererat hem till dörren? All info mottages tacksamt
Jag har bara haft strul med dom. Beställt ett par gånger. Fått mina varor en gång. Sist beställde jag 5 transportburar ca 3 mån innan jag flyttade från min lght. Men ungefär 1 mån senare kom en post avi till min nya adress. Bara 3½-4 mån för senad. De försökte tvinga mig att betala men jag anmälde dom till konsument värket och hörde sedan aldrig ett ord.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nej, vad trist :( Vilket betalningalternativ valde du? Känns ju vanskligt att betala i förskott om det är ett oseriöst företag…
Tar alltid potförskott om det finns. Betalar inte för nått innan om jag kan slippa
Någon annat företag någon kan rekommendera (I Sverige) om man vill beställa tex en bur?
blocket. tradera ;-).. hihi
är ju svindyrt att köpa bur på zoo sajter.

Med Grand-Prix har för mig tagit väldigt lång tid att få hem grejerna. Långa svarstider på mail. Annars har de varit helt okej. Tycker dock att de är lite dyra.
Älskar mina stora små vänner..
Jo, de är dyra. Men har ganska bra utbud. Funderar också på PWSS- nån som har beställt från dem?

Ett förslag; Kika runt på nätet och se vad för priser de tar på olika burar och gå sedan ner till din lokala djurbutik, eller flera, och fråga om de kan få tag i en sådan och till vilket pris. Nämn vad för pris du har sett på nätet, det billigaste, och fråga om det går att få buren till det eller billigare om du hämtar buren direkt efter leverans. Detta kan gå med affärer som inte ingår i en butikskedja då det alltid är bättre att sälja något än inget alls och om det är en liten butik kan försäljningspriset på en större bur ligga till grund för kanske en tiondel av dagens försäljning. Nu till jul kan det dock vara svårt när de ändå får ta in en hel del extra, eller så kan det vara enklare just för att de ändå beställer en del, men poängtera att du kan hämta buren direkt efter leverans så slipper de lagerplatsen vilket faktiskt är den som kostar pengar. Om det står osålda burar lång tid tar de upp plats för annat som skulle kunna ha sålts snabbare…
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Om du bor i Stockholmsområdet kan du gå in och titta på www.foderbud.se. Dom var med på luciautställningen och visade några fina råttburar till riktigt bra priser.
#9 Jo, jag tänkte på den största buren de har. Men tyvärr är det så brett mellan gallerspjälorna, jag har ju en bebis
Samma erfarenhet av Grand-Prix. Jag fick inte mina varor alls och när jag påpekade detta efter att det gått två månader så sa de att de helt måste ha glömt min order men skulle skicka den så snart som möjligt då den fick förtur. Väntade ytterligare en månad och skrev igen och sa att jag nu inte längre ville ha det jag beställt och om de skickade det nu tänkte jag ändå inte betala. Jag sa att jag ville ha en bekräftelse på att de tagit emot det mailet men hörde inget ifrån dem och har inte heller fått några saker. Tycker det verkar väldigt oseriöst med tanke på att de ändå har så stort utbud som sagt.
Guldfisken.se, djurbiten.se och pwss tycker jag verkar bäst. PWSS har ju även turer där man kan beställa burar och tyligt så inte fraktkostnaden blir så hög.
Ok, ska kolla upp de andra..