Hane säljes
En av killarna som föddes 30/10 är till salu. Kulltemat är Tre Amigos (Just Ds fjärde album från 1993) och det är Pedda som kan tänka sig att flytta till en råttvän när han är fem veckor 5/12.
Vikten kommer att vara en bit över det minsta tillåtna 80 gram vid leveransen eftersom de bara är tre st i kullen och har inte behövt konkurrera om mjölken.
Observera att Pedda måste ha en råttkompis i sitt nya hem. Läs köpvillkoren på min hemsida (www.cosmonita.se/rattindex1.htm)
- födelsedatum : 091030
- färg, teckning o hårlag : beige ut capped mm
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) : 3 st
- faderns namn, födelsedatum, vikt : Kaptenen (Who Am I?), 080221, 700 gram
- moderns namn, födelsedatum, vikt : Harlem (Angel Of Harlem), 081208, 320 gram
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning : Syftet med parningen var att tillvarata mamman och pappans utmärkta temperament och hälsa.
- Ursprung- vilken uppfödare eller vilket zoo : Kullen liksom mamma och pappa är födda hos mig. Stamtavla kan ses på min hemsida när jag får i ordning på rätt dator eller fås via mail.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc : Lugna och trygga bebisar alla tre
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb : 250:- reggas i SRS
- ort där råttan/råttorna finns : Västerås
- telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) : anu (snabela) telia.com
På bilden alla tre, Gurra, Pedda och Wille.
Pedda, som är till salu, syns längst ner på fotot
Putt
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Här färska foton, dock dålig kvalité då jag ville fota utan blixt
Har köparen inga råttor hemma sen tidigare kan Pedda eventuellt flytta tillsammans med en äldre hane.
Pedda har fått nytt hem nu 

Härligt! :)
Älskar mina stora små vänner..

O.O han är nästan en kopia av en av mina hanar……läskigt :P
You can't spell Bitchy without Itchy
åååh har kaptenen blivit pappa?? va härligt =) gratulerar !! :D
Ja, två gånger till och med 
Jag ska pussa honom från dig.