Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 949 ggr
Absinthe
0

Absinth's Care bear kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föddes den 19/9-09

Mamma: Hearts grown cold
Pappa: Kiwava

Pappa funkade knasigt efter resan upp till Zickan, när han kom hem igen funkade han toppen och gick in i flocken direkt. Kullen Zickan tog på honom vart misslyckad vad jag fått höra, men än så länge har jag bara hört gott om de ifrån min kull, har fyra hanar kvar här hemma, Tenderheart Bear, Bedtime Bear, Good Luck Bear och Champ Bear. Inga problem med dessa killarna what so ever, introduktion funkar utmärkt  än så länge och de gör inget väsen alls i flocken. Jag är förvånad över hur goa de blivit trots omständigheterna.

Men de ifrån forumet som har från denna kullen får väldigt gärna klottra lite här och berätta om sin/sina krambjörnar. Jag lovar att lägga upp all info jag får ifrån kullen här om det dyker upp nåt, positivt som negativt. Har några privat som har ifrån kullen som inte är medlemmar på forumet så de är dessa jag kommer uppdatera om sen. Share Bear i kullen dog vecka 45 efter en olycka i sitt nya hem och tvingades avlivas tråkigt nog.

Men ja som sagt är det bara att mata upp hur ni finner er krambjörn är. =)

Huldan
0

Så SJUKT söt bild!

chocomian
0

awiiiie, så söte! :D

Falurven
0

Åh herregud! :D
Den bilden! Underbart :D

Mvh Nathalie

zickan
0

Det är bara en av grabbarna som bet sin burkompis lite illa över ryggen och själva bitna. Men tror den situationen kan diskuteras lite till varför han bet dom när de gick emellan råttorna som bråkade och vilken råtta det var som började bråket. Låter som deras äldre hane som förlorade sin kompis kan vara väldigt dominant. De har testat med en ny unge nu efter de tog bort pirat killen. Och det fungerar inte alls. Så att en avkomma av kiwava bet ska nog tas med en nypa salt.

En tjej hos min kompis var lite fnysande och attackerade mot gallret när det hölls upp en ny ung tjej. Men vid ihopsättningen senare med den yngre tjejen och några till små tjejer gick ändå riktigt bra och de är väldigt nöjda med hennes häng och slappna attityd.

Har två killar kvar här hemma som jag gillar. Ene är lite sprattlig men det är mitt fel som inte hållit på med honom så jätte mycket då han föredrar att bara sova på hörnet av soffan. Ene killen ska flytta till Örebro med Catch från min travkull som har lite svårt för andra hanar. Men kiwas avkomman kan inte bära på större dominans isf hade han blivit rejält biten av Catch. Catch har en snuva efter min värme panna strulade och de väntar på att han ska bli snorfri så kommer de flytta. Troligen blir Catch kastrerad innan han flyttar också så de kan bo ihop livet ut utan strul.

Jag vet inte varför Kiwava bet mig men det kan varit stressen bara och en miljö hann fann svår. Och kanske jag som hade lite svårt för att han burrade konstant. Time will tell på ungarna men överlag är jag nöjd med avkommorna och rekommenderar folk att införskaffa sig en Carebear!. Hänget, lugnet och vikten de har är toppen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

SweGizmo
0

haha så sött^^

Min blogg: SweGizmo.se

Jeeey
0

Jag har två underbara tjejer här hemma, Harmoney och Surprise!

Båda är snälla, pigga och jättenyfikna. Kommer fram till luckan så fort jag närmar mig och vill ut och springa hela tiden. När de är lite tröttare är de urmysiga att gosa med och ligger gärna i nacken eller innan för tröjan =)

Jag har inte haft några som helst problem med dessa två och jag är supernöjd. Har bara dessa två för stunden, men tror allt att de skulle funka fint ihop med andra =)