lite hjälp?
har ju köpt en liten bebis som vägde alldeles för lite för en 5 veckorsbebis.
uppfödaren sa då att jag skulle ha honom i en enskild bur tillsammans med EN av mina råttor som sällskap, tills han växte upp och kunde flytta över till stora buren.
bebisen väger nu närmare 90g.. (runt 85-90 typ)
när tycker ni jag kan flytta över honom till stora buren?
har frågat uppfödaren men inte fått nåt svar, drf jag frågar här!
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Uppfödaren sa inget till mig om separat boende, bara att hon skulle få mycket fet och bra mat så hon kunde växa till sig. Min siames bor med en en vecka äldre bebis samt en till hona på 2.5 månader typ. Så de har bott ihop från början, och det går bra (litebusbråk dock, men inget allvarligt), hon är dock väldigt feg och vill mest sitta i buren och äta (vilket iofs är bra nu). Hon kommer inte ut frivilligt än, men jaghar plockat ut henne några gånger, och då sitter hon i tröjan och knastrar och har det bra :)
Vet iofs inte om det är annorlunda med hanar…
Dom väger ju iaf nu "leveransvikt", dom flesta iaf, men jag vet inte hur det funkar med hanar och små bebisar. Men har du försökt kontakta uppfödaren på alla möjliga sätt, kan ju vara så att hon inte har tillgång till internet för tillfället eller så. Om du vill ha telefonnr för att messa kan du pm:a mig.

Jag har låtit alla fått träffa bebisen, under NOGA uppsyn, i min säng, och det har gått jättebra!
de stora har nosat lite på honom, inte mer, har aldrig haft problem med introducering, men man vet ju aldrig hur det blir när lillen sätts in i buren lixom
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna