Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 2529 ggr
EmilyRose
0

Bästa vällingen?

Hej allihopa!

Jag undrar vilken välling just du använder till din/dina råttor? Och vilken är egentligen bäst och nyttigast?

Mvh Toril

elektra1
0

Hej. Jag har aldrig gett mina råttor välling. Men om man ska ge dem välling kanske barnvälling är bra, för små barn. Det innehåller mycket vitaminer, men är mycket fett i förstås.

Fjanten
0

Jag brukar ge majsvälling :) Det ger man ofta till hundar som avvänjning från mamma innan dom börjar äta samma mat som hon :)

Sen brukar jag blanda ut barnmat med god smak som t.ex (päron&banan) då får blandingen en bättre konsistens dessutom, brukar också ha ned en klick rent smör ibland.

Det är ju upp till var och en vad man brukar ge och det varier en del ifrån person till person.

imilija
0

mina får bara välling nån gång ibland nu men då dom var små fick dom det varje dag till maten, majsvälling från semper använder jag då.

zickan
0

Jag kör sällan på välling. Använder mest gröt :-) Typ semper, Log

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Cis-j
0

mina brukar få välling ungefär varannan  morgon, varannan morgon gröt. Jag vet inte exakt vad det är för välling, då det inte är jag som köper den, och den förvaras inte i originalförpackningen  här hemma :P. Men skulle gissa på att det är vanlig barnvälling.

hus-musen
0

fullkornsvälling från 1 års ålder slinker ner här hemma iaf=) Osötad påstås den vara och ska vara nyttig.

Qui dormit, non peccat

Terato
0

Skippa Nestles dock, om ni vill tänka på att handla från bra eller dåliga företag.

Jag kör Sempers barnvälling från 1 år, osockrad.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

tror jag har nestles faktiskt, den är den som är mest omtyckt. har inte så stor koll på barnmatsfabrikat, men vad är det för problem med nestle?

Qui dormit, non peccat

Terato
0
KickanW
0

Jag äter själv Sempers fullkornsvälling, så den får råttorna smaka på då och då.

Om det bara finns Nestlés välling i en affär skippar jag hellre att köpa helt, av den anledning Terato tar upp.

EmilyRose
0

Köpte Sempers fullkornsvälling med råg vete och havre. Det gick hem om den jag såg som nyttigast av alla dom jag jämförde med. Netslés psudukter är ofta sockrade och därför väljer även jag bort nestlés barnmat

Terato
0

Japp, det är sant! Så det ifnns inte så många anledningar att välja Nestlés välling.

Det enda jag sörjer är att jag måste vägra After eight och Lion som också tillverkas av Nestlé.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

EmilyRose
0

Attans vad poppis Sempers fullkornsvälling med havre, vete och råg var hos mina tåtts! Det är slut på mindre än en halv minut! :D

Ett tips till er andra: Gå in på http://www.semperbarnmat.se/sv/product/productlist/2

Där har ni hela Sempers vällingsortiment och klickar du på en produkt kan du klicka in på näringsinnehåll. Det gjorde jag och jämförde alla sorter. Sen får man själv ta ställning till vilken som passar ens råtta.