fler kompisar??
har 2 pojkar som fått en stor fin bur men nu funderar jag på att kanske utöka m så dom får fler kompisar men nu till min fundering GÅR det att släppa in fler råttor nu i deras lilla "flock" sen är ingen av mina killar kastrerade bör dom vara det om man planerar tillökning i familjen sen till sist ska man släppa in hona eller hane?

Hej! Ja du kan köpa fler råttor. Hur gamla är dina hanar? Tydligen kan det vara problem att sätta in vuxna hanar i en flcok med andra vuxna hanar, så det är hon bäst att du köper ungar i så fall. Köp gärna av en seriös uppfödare så kan du känna dig säkrare på att du får råttor med bra temperament.

dom är snart 27 veckor jo tanken var att vända mej till en uppfödare men kan jag ha dom okastrerade lr måste ja kastrera dom
Man ska aldrig kastrera i onödan. Hanar ska fungera med andra hanar utan att vara kastrerade.
Köp bebisar så fort som möjligt i så fall. Hanar (och vissa honor) kommer in i en trixig ålder när de är runt 7-8 månader, så det bästa är att introducera nya antingen innan eller efter.
//frida

nej det vet jag oxå att man inte ska kastrera i onödan men jag undrade då jag vet från andra djur jag haft att okastrerade hanar inte går ihop när man indroducerar nya hanar för andra som vart tillsammans länge men säger alla att det är ok så litar ja självklart på det eftersom jag inte har så lång erarenhet av just råttor