Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 749 ggr
Ratata
0

2 honor omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då man inte behöver låsa annonser nu, tänkte jag göra ett nytt försök att hitta ett hem åt mina älsklingar…

1. Murkla

Födelsedatum: slutet av mars 2009 (fick aldrig exakt datum av uppfödaren)

Färg, teckning, hårlag: Hona. mink. Svartögd, toppörad, slät.

Kullstorlek: ??

Föräldrar: Kommer från MalinMalin (här på rif), har tyvärr inga uppgifter om föräldrarna.

Pris och reg: Murkla är inte registrerad och jag bryr mig inte om priset, det är hemmet som är det viktigaste!

Omplaceras pga: Jag har utvecklat allergi mot råttor.

Murkla är en riktig mystjej. Hon var ganska blyg när hon var yngre, men är numera den som gärna myser innanför tröjan på en. Blir den här damen uppspelt får hon riktiga springattacker med glädjeskutt och gillar att "bråttas" med ens hand (det är verkligen jättegulligt)! Av de två är det Murkla som är störst och därmed även hon som bestämmer :)**

1. Kremla

Födelsedatum: slutet av mars 2009 (fick aldrig exakt datum av uppfödaren, men hon ska vara några dagar äldre än Murkla)

Färg, teckning, hårlag: Hona. Blue hooded. Svartögd, dumbo, slät.

Kullstorlek: ??

Föräldrar: Kommer från MalinMalin (här på rif), har tyvärr inga uppgifter om föräldrarna.

Pris och reg: Ej registrerad, som med Murkla är det hemmet, inte priset som är det viktigaste.

Omplaceras pga: Jag har utvecklat allergi mot råttor.

Kremla är den busiga av de två. Vet troligtvis inte vad "rädsla" betyder, för hon är verkligen inte rädd för något/någon, allt är bara spännande! Det är alltid Kremla som först springer fram och hälsar när någon hälsar på. Har inte så mycket tid för matte utan springer mest runt och upptäcker vad man kan (läs inte får) hitta på här näst. När hon varit ute och upptäckt ett tag blir hon dock trött och lägger sig gärna bredvid en på stolen och knastrar. Detta är en tjej som verkligen inte gillar att vara i buren (till skillnad från Kremla som gärna lägger sig där och vilar/äter ibland) utan vill vara med ute och busa hela hela HELA tiden, om hon bara fick :)

Jag söker nu alltså (med stor sorg i hjärtat) ett nytt hem åt dessa små härligheter med underbara personligheter.

De ska flytta tillsammans. Buren (med tillbehör) kan fås med mot ersättning efter överenskommelse.

Jag bor i Mölndal, utanför GBG, kontakta mig gärna via PM eller mail vid intresse: naturaren@gmail.com

MVH

Sandra