Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 754 ggr
KexChoklad
0

Övertala mamsen

Hejsan på er , som nåra vet så har mina råttor gått borrt.. Det har tagit mycket hårt på mig och jag saknar dom så mycket. Nu till problemet , jag vill ju verkligen ha nya! men hur ska jag övertala min mamma ? hon säger såhär : Nejj absolut inga råttor! dom stinker , det vet du! .. Jag tycker inte det , om man städar åt dom så stinker dom inte över huvudtaget,. Jag ska även lägga ned min kaninuppfödning därför säljer jag fyra och har bara två niner kvar. Vilket gör att jag har absolut tid osv.

( anledningen till att jag säljer nåra niner är för att min uppfödning inte vill fungera som jag vill )

så , hur ska jag göra?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

Ricko
0

Mina föräldrar ville heller inte först, jag gjorde massa tjänster(gratis) städade osv osv. Sen tjatade min syster ganska mycket, och även jag ibland på att jag skulle få ha råttor och hon kaniner. Och nu i somras hämtade jag 2 nya råttor och hon 1 kanin, och familjen 1 kanin. Och nu får hon t.o.m ha kaninuppfödning och hon har skaffat ännu en kanin :)

// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se

KexChoklad
0

#1 okejj!  Jo , jag hade ju tänkt att, mamma får väll ha en egen råtta o så har jag en egen , då får hon välja allt själv , hårlag , ffärg osv . Jag själv hade då tänkt att min skulle vara rex , dumbo

// Elin

Ricko
0

Okej, men är det att hon överhuvud taget inte vill ha råttor i huset eller att HON inte vill ha en råtta? Om det är HON som inte vill ha en råtta kan du ju ha 2 själv :)

KexChoklad
0

Hon vill överhuvudtaget inte ha råttor i huset:P

// Elin

Ricko
0

Jaha.. A men bråka inte och gör saker för henne osv osv? :)

KexChoklad
0

Jaa , alltså , jag tjatar ju inte o tänker iinte göra det heller. Utan jag tare lungt o visar lite söta tåttor då o då

// Elin

Ricko
0

Oki doki.

Ricko
0

Varför fick du ha förr men inte rådisar nu?

KexChoklad
0

#8 för hon tyckte ju somsagt inte om lukten , o nu när dom inte finns mer så är det väll en bonus för henne

// Elin

mikeiko
0

Det kanske är kaninerna som luktar?

KexChoklad
0

#10 Tyvär inte så , då det luktade råtta i huset o jag har mina kaniner ute :P

// Elin

Ricko
0

Hundarna eller annat djur ni har då? Visst kanske dom luktar men det gör ju alla djur… Städa den var 4 dag eller liknande så luktar det kanske mindre än var 7:e dag… Mina förra råttor kunde jag städa 1 gång i veckan men dom jag har nu är ju riktiga skitgrisar, doms bur börjar lukta efter 3-4 dagar..=)

KexChoklad
0

#12 , alltså , det var råttorna som luktade , det är jag säker på. Dom har ju sin egna lilla doft , men det vänjer man sig ju vid

// Elin

Ricko
0

#13 ja det var det säkert :) Dom har ju som sagt sin egna lukt, men ni kan väl låna hem några råttor och göra som jag sa att städa 2grr i veckan och se om det fortfarande stinker?

KexChoklad
0

#14 joo jag fundrar på det , men då är ju frågan vilka råttor.. jag vet ingen som lånar ut ,

// Elin

[MissDiss]
0

Min mamma säger också att det luktar, men hon tycker om råttorna, så i hennes ögon finns det ingenting som heter "göra sig av med" så.

Men prata med henne, säg att det tog hårt på dig att bli av med dem. Försök göra någon slags deal med henne. Det gjorde jag, och det funkade.

Min deal med mamma var att jag skulle lova att städa buren så det inte luktar skit jämt och sen att sköta skolan, så länge jag håller det får råttorna bo kvar :)

prodigy
0

Har du haft hanar eller honor innan? Honor luktar ju mycket mindre…

KexChoklad
0

honor

// Elin

Ricko
0
KexChoklad
0

#19  jo jag sitter o pratar med henne .. men min mamma vill verkligen inte , så jag vet inte vad mer jag kan göra

// Elin