Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 2954 ggr
Absinthe
0

Absinth's 15:de kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 3/11 -09 föddes min 15:de kull. Blev 13 små sötnosar här hemma!

Mamma: The Mirror's Truth, russian blue db
Pappa: Valhalla's Bad Boy, wheaten burmes

Kulltema är inte satt ännu då jag fortfarande funderar på ett bra. Ser ut att bli russian blue och russian blue agouti i kullen, sen är några lite ljusare till färgen och det ska bli spännande att se vad de kan bli för nåt. Kan bli russian burmes eftersom mamma bär siames, men det återstår att se med tiden.

Mamma är jätteduktig, bebisarna får gott om mat och blir väl ompysslade. Jag får pilla med ungarna och när jag sitter med bebisarna i famnen så sitter hon brevid och tvättar sig och pussas lite på bebisarna och lite på matte.

Under tiden mamma var dräktig så kunde hon ligga i min famn och sova djupt medans man klappade på henne, sen rullade hon över på rygg så man klappade magen och där låg hon med stora magen och tassarna i vädret och bara sov. Kan tillägga att mamma är syster till honan som hade min förra kull så det känns väldigt bra att två i den kullen blivit sånna goa mammor!

Detta är ingen säljestråd och jag ber samtliga intresseanmälningar ske via PM.

hus-musen
0

Grattis=)

Qui dormit, non peccat

Absinthe
0

Tack.. =)

[MissDiss]
0

Grattis till de söta små! :)

Jinaum
0

naaaaaw :D

Lancia
0

Fiiina bebbs!

Din överskrift i kombination med att du var osäker på namntema fick mig att tänka på namnsdagar den 15:e varje månad :P Där är följande namn: Laura, Lorentz, Sigfrid, Kristoffer, Christel, Olivia, Oliver, Sofia, Sonja, Margit, Margot, Ragnhild, Ragnvald, Stella, Estelle, Sigrid, Siri, Hedvig, Hillevi, Leopold, Gottfrid

Eller varför inte:

Ordspråk med femton bokstäver.

Skyller mina dåliga idéer på övertrötthet. :>

Mymlan
0

Grattis

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Absinthe
0

Tack allihopa!

Ah, Lancia, det med ordspråken var ju riktigt fyndigt faktiskt! =)

Bim
0

Haha, kul om en råtta heter "Ha en skruv lös" eller "hålla hårt om pungen"

Haha, ta det kulltemat! :D

Allamej
0

Särskilt om det är en hona som heter Hålla hårt om pungen :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Raaata
0

Grattis :D Så söta!

hehe :P

[kalelo]
0

Vad kul att Myzan fått kull nu :)

zickan
0

#5 gick in på länken.. hur får dom alla dom där ordspråken till att ha 15 bokstäver?. Så illa kan jag inte räkna..haha

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

MangoMelon
0

Grattis grattis Linda! :D
15 kullar, det är en fin meritlista det ^^

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

nagini
0

#12 håller med.. fanns ju vissa med 12 bokstäver osv :S

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

silverorm
0

Grattis Grattis! Glad

Geten
0

# 15 Finns inte ett enda ordspråk som har 15 bokstäver på första sidan.. Obestämd

Absinthe
0

Ameeh, prata inte ordspråken här, glömmer mina bebisar.. =0

Gissa färger istället! ^^,

Bara en färg jag verkligen kan säga med säkerhet nu och det är svart! Sen kan de andra vara burmeser eller russian blue osv. Skäms

Geten
0

#17 Inte glömmer vi dina bebisar Flört

Men dom är för små för att jag ska kunna se va det blir för färger. Men svart tror jag nog att några blir iaf..

Geten
0

*Vill gärna ha en burmese* Skrattande

Absinthe
0

Haha vi får se vad de blir för nåt, tycker själv det är lite spännande, men även frustrerande för jag har inte haft problem med att gissa färgerna innan.. Skäms

Absinthe
0

7 hanar och 6 honor i kullen by the way. ^^,
Får hoppas jag har kollat rätt, första gången jag kollade igenom dem fick jag det till 7 honor, men tydligen kollat fel på en. =)

[veralera]
0

Haha du är kändis:P

Jag satt och pratade djur med min vän igår, så pratade vi om att hon hade två hundar som hetter baylies och tequila, så adopterade hon en katt tillfälligt och döpte den till vodka, vilket vi både höll med om att det var ett konstigt och fult namn. Så vi pratade spritsorter som djurnamn.

Så säger min kompis som aldrig haft en råtta och nog aldrig kommer köpa

"Ja det finns ju en råttuppfödare som kallar sig absinth också!"

Haha:)

Absinthe
0

Hehe.. det var redan 2005 som jag började kalla mig absinth överallt på nätet, detta var innan jag ens hade tankar på att föda upp råttor, sen ett år senare när jag väl började att föda upp så gick jag under det namnet fortfarande så det blev lite i farten mitt prefix, som jag dock inte använder när jag reggar råttungarna eftersom jag inte är en registrerad uppfödare. Men de som känner till mig för råttorna är jag nog mer en absinth än en Linda. =)

Jag började kalla mig absinth för att jag är väldigt konstintresserad och gick konst och formgivning under gymnasietiden, på konsthistorian fick jag veta att många kända konstverk kom till under påverkan utav absinth, den äkta absinthen är förbjuden i sverige då den har en procenthalt på över 68 (om jag minns rätt) och det finns malört i den riktiga som jag har för mig är det som frambringar hallucinationer om man konsumerar detta under en längre tid i stora mängder. Därför absinth även kallas den gröna fen eller the green fairy.
Det finns även absinthsorter som de bytt ut malörten mot marijuana som ger samma effekt som malörten.
Men i princip kallar jag mig absinth pga mitt konstintresse, jag har aldrig själv provat att dricka absinth. Vilket är lite konstigt kanske när man ändå kallar sig för absinth. Glad

[veralera]
0

Okej!:) Roligt ändå att min kompis visste det haha.

Haha lite OT men jag har testat dricka absinth någon gång under mina fjortisperioder och det var INTE gott kan jag säga xD sedan däckade jag… o__O

Absinthe
0

Ååh, hjälp mig spåna på namntema, jag är helt lost! Skäms

nagini
0

Spritsorter :D:D med tanke på Absinth

Absinthe
0

*funderar*
Men just spritsorter är så himla vanligt, jag vägrar go with the flow.. hehe, måste alltid ha nåt som är väl genomtänkt.. men fick en idé nu.. ^^,

nagini
0

haha okej :P

[veralera]
0

Haha jag hade tänkt köra typ lite "Kändis" tema bland mina kommande chinchillakullar haha:P Alltså inte "carolina gynning" stajl (även om jag älskar henne!) eller så, utan lite mer så typ, konstnärer (andy warhol tex) konststilar (impressionist tex) men också typ varumärken, klädmärken (har ju redan en chanelle och en armani haha) mm. Är väl fortfarande inne i fjortisåldern >.<

mikeiko
0

*blandar mig i tråden*

@absinth, varför inte ryska och burmesiska namn, som föräldrarna är?

Asgulligt med en liten Cho, Mya, Dmitri, Bogdan och Natalya!

burmese names and meanings

russian names

Bara som en idé då :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Absinthe
0

Jag har tema nu, dock blir det inget slaviskt följt tema utan det är egentligen en blandning utav två teman.. namnen kommer upp senare.

Absinthe
0

Jag tyckte det var nåt att gå på det som mikeiko sa. Mamma är russian blue och jag har valt lite ryskt tema, jag har nämligen blandat ryska förnamn och deras efternamn kommer bli namnen av Fabergé eggs, årtalen är när ägget tillverkades. Resultatet blev:

? Boris Blue Serpent (1887)
? Dmitri Diamond Trellis (1892)
? Ivan Pansy (1899)
? Nicolai Colonnade (1910)
? Vasili Romanov Tercentenary (1913)
? Vladimir Gatchina Palace (1901)
? Youri Caucasus (1893)

? Olga Moscow Kremlin (1906)
? Natashia Coronation (1897)
? Maruska Mauve (1897)
? Ludmila Karelian Birch (1917)
? Vania Empire Nephrite (1902)
? Yalena Hen (1885)

Vad tycker ni? ^^,

zyrsan
0

vackra! :)

mikeiko
0

Hihi, glad att jag kunde bidra! Toppennamn! ^-^

[kalelo]
0

oj vilka namn… *vrickar tungan*

mikeiko
0

#37 jag tycker inte att de är svåra att uttala… o.O

Absinthe
0

Hehe, nästan ingen som lär använda stamtavlenamnen ändå, man ger ofta sina nosar smeknamn.. =)

Absinthe
0

Ny bild.. =)

Geten
0

En massa rått-rumpor.. Hehe

[MissDiss]
0

Åh så gulligt! :D

eloize
0

helt underbara små tassar och små rumpor!!

Absinthe
0

Jag har varit klantig som påstått en dum grej angående denna kullen utan att lägga ner tankeverksamhet kring om det faktiskt var så, men tänkte det kanske kan bli en liten nöt för er andra att knäcka. Och ni som vet mitt knasiga påstående får vara tysta. Flört

Hur kommer det sig att en wheaten burmes (bärare av russian blue) ger bara russian blue och black i kullen tillsammans med en russian blue? Skrattande

Terato
0

..Mäh! Det borde ju bli agouti också! Eller?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Just det.. du kan ju finurla på vad jag haft fel om.. ^^,

Terato
0

Ja, något stort A kan du ju omöjligt ha..

Alltså måste Valhalla's Bad Boy vara något annat än wheaten burmese eftersom en wheaten som jag förstått det är en tickad burmese. Så nåt anant måste han vara..
Men jag är för kass på färger för att kunna lista ut vad! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Stämmer bra Terato, jag fick för mig att pappa var wheaten.. Skäms
Men såklart är han ju inte det!

Absinthe
0

Bild på pappa råtta

Absinthe
0

Nytagna bilder för de som vill se. =)

Absinthe
0

.

Absinthe
0

.

Absinthe
0

.

Absinthe
0

.

Absinthe
0

Sista bilden nu lovar. Kan inte hjälpa att jag tycker de är så förtjusande! ^^,
Kolla fossen!

Fjanten
0

åh så fina :D

Regn
0

Hur kan jag ha missat den här tråden?Förvånad 

Jättefina bebbar, och pappan har verkligen en vacker färg =)      Tur att jag har min Gnome (Funshine Bear) annars hade jag blivit bebissjuk. Nu kan jag gå och pussa lite på honom istället.

Absinthe
0

Tack tack! ^^,

mikeiko
0

naaaw <3

nagini
0

Det är elakt att ha blåa råttor när jag inte kan köpa :(

Adra
0

Jag blir sugen på att köpa fler råttor och jag har inte ens fått hem mina pojkar från Sorkland än! Får försöka att inte bli frestad. =)

[MissDiss]
0

Haha, naw vilka charmtroll! :)

Och bilderna var ju för mysiga! :D

mizzive
0

Naaw! Vilka snyggingar!

mimmi-75
0

Glad att jag hittade denna tråden :))) För vi väntar med spänning på att få hem Olga och Ludmila. Kul att de dom små liven, längtar.