Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1064 ggr
HextremO
0

Gissa vikten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni kanske har läst min tråd från igår "Nya rådisar :)"

Och den gamla hanen är jätte stor enligt mig, har aldrig förr sätt en sån stor råtta..

Han kanske har normal storlek för er seriösa uppfödare men jag hade tänkt fåtag på en våg och väga honom men att ni undertiden ska gissa hans vikt :)

Tjejen som jag köpte honom av hade aldrig vägt några av sina råttor när jag frågade efter vikter. Så jag har verkligen inget att gå efter för jag har inte vägt några av mina råttor heller för jag äger ingen våg men måste fåtag på en nu när det kommer bli bebisar här..

Men gissa på. han är inte speciellt slapp i kroppen utan är bastant att ta i. och inte överdrivet tjock heller utan normalhullad skulle jag säga..

(ignorera mig för jag är precis nyvaken :P )

HextremO
0

En till

HextremO
0

Mina andra två hanar som jag tycker är normalstora ;)

Kanske lite att gämföra med

Sammy-M
0

800 gram

Absinthe
0

600-650g kanske.. =)

Allamej
0

Håller med Absinhte, 600-650 gram

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

MangoMelon
0

Han ser verkligen stor ut på bilden , men kanske det är vinkeln som luras lite ;)

Jag gissar på 720 gram :)

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

HextremO
0

#6 Han är lika stor som han ser ut : )

Ska blir riktigt intressant att väga honom..

hus-musen
0

Vet inte, kanske runt 700 gram? Svårt att säga från en bild.

Qui dormit, non peccat

HextremO
0

Absinthe och allamej hade rätt. Han väger 650g, jag trodde han skulle väga mer faktiskt. men 650 är inte så tokigt :)

Angeln--89
0

Men brukar inte flockledaren bli större än dem andra?

Absinthe
0

Behöver inte vara, har ett bra exempel på en hane som vägde 730g och flockledaren vägde drygt 600g..

Angeln--89
0

oki :)

Nicciz
0

Mina största är lågrangade :) och en plutteplutt är ranghög. Jag har aldrig hört att flockledaren "är" större än de andra, här hemma har det aldrig stämt iaf :)

hus-musen
0

Alla mina är typ jämnstora men det skiljer en del i ålder. Här har det varit så att äldsta är ledare.

Qui dormit, non peccat

Huldan
0

Jag vill också ha en bamse-råtta :(

Angeln--89
0

Oki, här hemma har den största bestämt, Rockey var störst och ledare, sen tog eragon över ledarskapet och då blev han större.

sweet-moira
0

tänkte bara tala om att vi vägde han igen idag o han väger numera 700g… *ler*