Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 698 ggr
Fjanten
0

Råtthona sökes!

Hej!

Detta inlägg vänder sig mest till er seriösa uppfödare där ute.

Jag söker efter en hona att tinga i en kommande kull i slutet av december eller början av nästa år.

Hon ska ha bra stamtavla (helst avlad mestadels på bra temprament och hälsa) Hon ska även själv kunna gå i avel med uppfödarens samtycke om hälsa och temperament är bra vid ålder för parning. Uppfödaren får även själv vara med att välja ut en passande hane om parning skulle bli aktuellt.

Det ska helst vara en otecknad hona i någon av färgerna, Beige, blue eller Mink. Spelar egentligen inte stor roll men är bara ett litet önskemål =)

Så alla ni uppfödare i Stockholm/uppsala området får gärna höra av sig om ni har några kullar planerade! Jag berättar gärna mer om mig själv och min råttvana!

mvh

/Thess

mikeiko
0

Kolla med nicciz!

Nicciz
0

Jag har inte de färgerna ;)

Eller jag har blue, men det är mycket att jobba på med de. Och jag kör tecknat på allt utom russian blue. :)

Fjanten
0

Som sagt är färgerna inte det viktigaste utan temperament och hälsa =) Söker en hona med bra stam som kan ge fina ungar! Så färgerna är inte krav utan bara ett +. Maila gärna vilka färger och spdant du är inriktad på, kan av någon anledning inte komma in på din hemsida.

Nicciz
0

#3 Hela webs verkar vara nere idag. Min inriktning är russian blue färgmässigt och så har jag en allt i allo där jag bara kör på temperament. Och brevid i pytteskala har jag blue.

Du får gärna berätta mer om dig med :) dina avelsmål o dylikt

Fjanten
0

Jag skickar dig ett PM =)

Fjanten
0

Vill också påpeka att det går bra för andra uppfödare utanför sthlm/uppsala att höra av sig, om det finns möjlighet att ordna transport!

/Thess

Thirre
0

Jag har en kull som förväntas födas måndag-onsdag nästa vecka. Det kommer antagligen bli tecknat eller enfärgade med tecknade tassar då pappan är undertecknad eubk. Han är silver black och hon är cinnamon. Är en salig blandning av färg bakom, bland annat blue, black, cinnamon, chocolate, agouti, chocolate agouti och massa annat. Tror mig få en "regnbågskull" med många färger, gör mig själv inte speciellt mycket då jag avlar på temperament, flockegenskaper, psyke och alerta råttor.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Fjanten
0

Hej Thirre!

Vart bor du någonstans? =)

Pratar gärna mer med dig, har du hemsida eller dylikt så jag kan ta mig en titt på förälrarna?

/thess