Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 551 ggr
Blixxa
0

Löpning 24/7

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hona Tårtan löper varje dag..hon är på helspänn hela tiden..finns det någon med samma problem som vet vad man kan göra?

rosapussbanan
0

Jag skulle ha åkt till en vätrenär. :/..

zimzon
0

Jag tycker också att du bör åka till en veterinär, det kan ju vara något fel med hormonerna.

rattmamman
0

Vaddå "Löpning 24/7"? Låter som ett motionslopp! Om du verkligen menar att hon löper (och inte springer), så är jag nyfiken på hur du vet att hon gör det. Själv har jag tre honor, men har haft svårt att tala om exakt när de löper eller inte. Att hon är på helspänn behöver ju inte betyda att hon löper, eller?

rosapussbanan
0

Jag undrar faktisk med hur man ser att dom löper?

Ninja
0

Blixxa: Är hon bara spänd? Är du säker på att hon löper?

#4: De spänner kroppen, putar mycket med rumpan, fladdrar med öronen och har en något svullen och blåaktig vagina. Ofta mycket känsliga för beröring på bakkroppen, honor rider dessutom ofta varandra när de löper. Den honan som löper är underst och blir "tillfredsställd".

rosapussbanan
0

#5 Okej, Tack :)

zimzon
0

#3 En råtta kan visa att den löper på lita olika sätt. Många honor får en särkild doft, man kan känna den om man luktar precis vid ryggslutet på råttan. De kan vifta på öronen och puta med rumpan. Vissa honor blir lite känsliga (eller galna) om man rör dem vid ryggslutet när de löper. De brukar också bli lite stirrigare och rida på varandra när de löper.

Blixxa
0

Hej gott folk!

Jaa det är precis som Ninja beskrev det..hon blir verkligen galen när man rör henne…överallt..men speciellt vid ryggslutet. Hon verkar ha lugnat ner sig..så avvaktar ett litet tag med veterinär..men tack för all hjälp!!!