busringning på blocket-annons
Fick tips (tack snälla människa) om att det skulle ligga en busringning till mig uppe på youtube, LÄNK
Dock är det bara min annonsbild från blocket som är kopplad till annonsen - vilket inte känns så jäkla kul.

Du kan be dem ta bort bilden. Det är olagligt att använda en annans bild utan lov. Eller göra en anmälan. Då kan det bli dyrt för dem.
håller med #1
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
en annan snäll människa, som har konto på youtube, har bett dem ta bort bilden, åt mig 
Säger som ovan Anmäl.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Förstår inte varför folk har skrivit så mycket positiva komentarer till den där busringningen, inte det minsta kul ju.

Jag tror att jag har råkat ut för en sån busringning. Rösten lät avlägsen precis som i klippet, rösten hade samma dialekt. Men den här killen skulle ha mössen till sin orm. Hallå jag annonserade om råttor… Han sa till mig att han bodde i närheten och kunde komma dagen efter. När jag sa att alla va tingade ville han att jag skulle avboka dom och sälja dom till honom för dubbla priset :( Att jag va dum som inte tog hans erbjudande för hans orm va ju hungrig.
Tack vare den typen så svarar jag inte på dolt nummer längre om det inte lämnas meddelenden på mobilsvaret, han ska veta hur många jobbtillfällen jag har gått miste om bara för de.
#5 haha… läs de övriga 100kommentarerna… det var ganska skoj kommentarer faktiskt *fnissar elakt*

Ursäkta men jag tyckte det var askul! *garvar för fullt*
Inte att din annons var med men själva grejjen..
Lite distans måste man kunna ha..
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Tyckte inte han var riktigt klok. Osmakligt. han hotade henne. Jag vet var du bor… sa han.
Jag tycker också den där är rätt kul. Han är ju så överdriven så man kan rätt fort förstå att han bara driver.
Men ja, jättedumt att använda någon annans annons, och dessutom ha kvar namnet sådär!
men det tog nästan 1½ år innan jag fick tips om denna busringning…
(och jag har haft i a f 3 st busringningar i sommar, men de kommer säkert inte upp på nätet då de som ringde inte kommer till sin fördel)
Fan va elakt, folk fattar helt enkelt inte, tror jag fick läsa 8-9 sidor innan det var någon som försvarade dig (?) i stället för att kalla dig för trög och så vidare, bara för att killen i telefonen avsiktligt gjorde så du inte kunde höra. Fruktansvärt omoget säger jag bara.
Säger som ovanstående att du ska anmäla dom om klippet, då kanske de lär att inte behandla folk som skit bara för deras djurval.
jag tycker inte att sånt här är kul, bara idiotiskt och stört, men det är ju bara människor, dom vet inte bättre.
…fan vad jag hatar å vara människa…
#12: Om du läser första inlägget (och resten av tråden) så får du veta att det inte är TS som är med i busringningen :)
#13 Så de har busringt till nån annan och har använd grodans bakgrundsbild i klippet? I så fall är jag med, men jag tycker ändå inte att det är kul…
hihi** fiffiluren trodde du att det var jag? jag kan inte prata sådär lugnt som hon… har inte tålamod… skulle lagt på ganska snabbt…
#15 vet inte vad jag trodde… antar att jag trodde det var du, tolkade väl texten fel, lr nåt…
Kanske hade kunnat räkna ut att den här disskussionen hade haft en annan ton om det faktiskt var du…
jag är ofta snabb att anta något, och läser inte mellan raderna…

hummm…. snacka om lite folk har o göra på sin fritid….. *suck*
#16 hehe
#17 fast… busringningar är ofta skoj… ta hassans t ex… *LOVE*
Busrigningar kan vara rätt kul. Men den här var mest sorglig på flera sätt. 1. Den var inte gjord så hon själv skulle kunna skratta åt det sennare direkt. Och antagligen göra det värre för henne å sälja råttorna. 2. Han var bara fail.. helt fail.

ja, själva konceptet med busringningar är gammalt och beprövat, har många gånger visat sig vara kul men man måste kunna ha distansen. Det är många målgrupper som har varit i fokus, i alla sorts slag, och jag tycker att det finns mer tvivlande exempel som är mindre etiskt rätt men ingen reagerar här på det eftersom vi inte är den målgruppen. Nu råkade det handla om råttor och det är klart att just råttägare känner mindre positiva ting då. Det går inte att komma ifrån att råttor har varit och är labbdjur, varit utsatta för mycket och det är med den distansen som man kan se det roliga. Sedan kommer iof moralen in gällande att försöka bryta ner en ung tjej, vilket iof de inte hade kunnat förstå att det handlade om innan de ringde, och jag kan tycka att det är det som är det mindre trevliga inslaget i detta.
Det mest upprörande är dock att de har lagt ut en annons som inte alls har något med samtalet att göra, förutom att det är en annons om råttor till försäljning, och utsätter på så vis, i detta fall grodan, någon för en risk. De hade kunnat spela in samtalet utan att "hänvisa", vilket det automatiskt det blir, till en oskyldig. Men, på så sätt har de skapat en möjlighet att kunna anmäla dem.. Och att det tog 1,5 år för grodan att få vetskap om det.
Jag har, trots mitt stora intresse för djur, en humor där jag kan tycka att sådant här är kul. Jag kan tycka att det är hysteriskt roligt med klipp där till exempel katter gör knäppa ting som iof möjligen skulle kunna ha gjort ont på dem (som att de springer in i glasdörrar utan att se det, tar ansats och missar sitt mål osv.) men det har inget med hur jag sköter mina djur och agerar för djurs bästa i övrigt.
Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..
#20 jo vist kan man tycka att när djur gör knäppa saker är kul. det kan jag själv tycka är roligt. Men vet själv hur det är när man blir idiot förklarad så där som hon blev. Var just den biten jag inte gillade. Busringning i alla ära. Men att idiot förklara någon så där känns väldigt orättvist.
Dock står det att den som lagt upp klippet inte är den samma som talar. Men jag antar att han som lagt upp klippet har gjort filmen.
Äh orka… nu ska jag svälja host medicin :P
ser att någon har rensat där i kommentarerna på youtube… tillsägelsen att bilden inte har med ringningen att göra är borttagen… 

På dem igen! Du har ju attityden för det! 
(jag har alltid beundrat dig för att du säger vad du tycker och tänker, gör det du tror på, har förklaring till det och har attityd) *skrattar* lite "smygsmör"..

Anmält?
(btw så är det jag som är Piacarlsson. Tog mig friheten att skriva, hoppas detta var ok)
Video klippet är nu privat. Man kan ej se det.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

mm bra att få ordning på det där,inge skoj när folk gör sådant såmmm kan anmälas om man anv andras bilder o så
Um, det är olagligt att banda telefonsamtal utan tillåtelse, och ÄNNU mer olagligt att publicera det sen :/