Morots-kullen
Den 30 oktiber 2009 föddes Morots-Kullen i Göteborg, med 15 råttvalpar av Thorsten (våren 08, black rex hooded, 510 gram) och Maja (våren 09, chocolade/? !/eubk 310 gram). Efter fyra veckor var de fortfarande 15 stycken och uppe i över 80 gram. De är blandat rex och släta, black och Blue/mink samt rex och släta och oxå dumbobärare (från modern).
Syftet var att erbjuda bra råttor på ett enklare vis än via privata kontakter och dito hem. (Fortsatt syfte försvann tack vare att en grossist-uppfödare klämde sig in emellan och sabbade samarbetet med affären.)
Både Thorsten och Maja är "zoo-råttor". Med den tid de haft på sig att visa sina rätta jag (och Thorsten med en bra kull innan) är jag inte orolig för dessa valpar.
Thorsten är flockledare och Maja är stabil och kontaktsökande på rätt vis.
Ingen av dessa valpar släpps förrän SRS-pappren är ordentligt skickade (så nu får jag lägga på en ordentlig rem…) och de kommer dessutom med en returgaranti om de/t av någon anledning inte fungerar.
Kontakt finns per 031-26 89 38 eller 0703-78 03 17 eller PM här. Råttorna kommer att vara på ZooKompaniet, Gamlestan, Göteborg inom kort och då med angivelse "Torpets Råttor".
Foton ska upp här, det har varit en aning hektiskt dock, så inte hunnit (bland annat nytt "begagnat" marsvin från Eragon, helt underbar krabat).
Priset är 500:- per par (250:-/st i de ovanliga fall detta gäller) och med ovan nämnda returgaranti (självrisk 100:-/råtta).
Tanken är att vara på ZooKompaniet på söndag (8/11), och då med pappa Thorsten och mamma Maja samt alla ungar på en gång, dock är detta inte alls diskuterat med ZK ännu… Stay tuned!
Om mer personlig service eftertraktas så blir det per besök här hemma; hör av dig om så är.
Erik (och Karin) Malmcrona