Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 618 ggr
Emma87
0

Så himla skumt...

Jag var helt förvirrad när jag vaknade imorse. Jag drömde att mina råttor kom hem, dom hade varit hos råttvakt på nån slags semester. Jag sålde mina råttor i slutet av sommaren pga allergi och det har känts så overkligt sedan dess. Jag har på nåt sätt stängt av, för att slippa känna den där besvikelsen över hela situationen. Hela grejen att ha väntat i flera år på att skaffa råttor, allt jag läste på, alla uppfödare jag kollade upp, när jag köpte och inredde buren och den totala lyckan när råttorna kom hem till mig.

Så kom allergin krypande och jag fattade ingenting. Sen var det plötsligt svart på vitt, det var råttorna och inget annat och blev bara värre och värre. Allt gick så fort och plötsligt var dom inte här längre. Jag gick in i nån slags objektiv roll och hittade den perfekta köparen, allt har känts bra, men det är som om chocken över hela grejen fortfarande inte har lagt sig. Ibland kan jag glömma att jag har haft råttor, det är så sjukt. Jag kommer på det på kvällen när jag sitter i soffan och saknar mina små pälsknyten som sällskap, men annars är det som att jag har stängt av. Jag vill hälsa på dom (och vet att jag får och nya ägaren är supertrevlig) men ändå är det som att jag inte vill, det är som att jag vill distansera mig nu när jag har vant mig, för tänk om jag inte kan slita mig från dom om jag får träffa dom igen. Jag går in på rif som vanligt och läser intressanta trådar och tittar på söta bilder, utan att reflektera över att jag aldrig mer kommer ha några råttor att tillämpa kunskaperna på. Det har blivit en vana så jag fortsätter med den, bara att jag inte skriver lika ofta i trådarna.

Så inatt drömde jag att råttorna kom hem efter semestern. Jättekonstigt. Stella sprang runt i köket och strimlade papper, Ronja satt på min axel och Kahlo putsade mitt hår. Sen när jag vaknade så fick jag panik, för jag fick för mig att råttorna har bott hos mig hela den här tiden men jag hade glömt bort att jag hade dom! Jag fick för mig att buren stod kvar i gästrummet och trodde seriöst att jag hade försummat dom. Sen vaknade jag till och kom på att juste jag har ju sålt dom, permanent. Gud så lättad jag blev då. Jag visste att dom har det bra hos en matte som ger dom allt dom behöver för att må bra, dom hade inte blivit bortglömda i gästrummet i flera månader.

Är det inte skumt hur dessa små liv kan infiltrera ens hjärna såhär? Jättekonstigt…

Nicciz
0

Jag tycker iaf att en Stooooor Kram verkar vara på plats :(

och ja det är konstigt hur de kan påverka en så djupt!

lovebuz
0

Efter att mina råttor gick bort fick jag för mig att jag hörde de springa i buren, tugga på en knäckemacka eller dricka vatten. Det satt i väldigt länge…

Geten
0

Men gumman då Rynkar på näsan Va jobbigt att du känner så. men som du skrev så vet du att du är välkommen NÄR som helst!!

Tyvärr måste jag nog säga att Kahlo är på slut-tampen nu.. Gråter

Kan berätta mer på msn sen när du kommer in.

*tröstkramar*

KickanW
0

Usch. Stor kram!

Jag känner igen det där. När jag sålt mina bebisar (sagodjurskullen) så drömde jag flera gånger att jag flera månader senare hittade dem halvdöda på någon hylla eller så… Att jag bara helt glömt bort dem.

Det är väl något underliggande dåligt samvete över att man lämnade bort dem som spökar…

Jinaum
0

Naw.. Förstår dig. Tyckte det var så jobbigt nät jag var tvungen att ta bort min första råtta så jag tror fortfarande att jag ser honom springa i ögonkanten eller att det springer på soffryggen.

Bim
0

Den där drömmen var lik min. Fast då var det min kompis hamster (hade varit vakt åt henne på riktigt kanske 2 veckor tidigare) jag drömde att jag hitade henne i hennes bur i min garderob och jag hade haft henne där i några veckor! Utan mat eller vatten! Fy vad hemskt det var… Hon var så smal och det var så smutsigt i buren!

Det där andra låter som att det skulle kunna hända mig. Min mamma är ju allergisk mot pälsdjur, och min syster bli allergisk mot katter när hon gick i nian. Är dörädd att jag ska bli allergisk mot något djur!

Stoooor kram! Vet hur det är att inte kunna ha råttor och längta efter den dagen så mkt.

Emma87
0

Tack allihopa, vad fina ni är! Ja, dessa små varelser får verkligen stor betydelse i ens liv. Idag på lunchen berättade en kursare om en kompis som jobbar som veterinär. Så kom det dit ett par i 25-årsåldern med en hamster som var sjuk och frågade var dom skulle kryssa i att dom hade försäkring. Det var första gången hon träffade någon som hade försökrat en liten hamster, det tycker jag var fint :)

#3 Tack, ja jag känner mig väldigt välkommen och har funderat mkt fram och tillbaka. Tack för ditt sms idag ang Kahlo, jag vet att hon är i goda händer. Det är sjukt svårt att fatta beslut om att låta ett älskat djur somna in så jag är verkligen inte avundsjuk på din situation just nu, men jag vet att du kommer fatta rätt beslut. Kahlo är den mest idealiska råtta man kan tänka sig, det kan alla som har träffat henen intyga :)

OttoIsTheShit
0

#7 har faktist aldrig hört om nån som försäkrat en hamster :O visar ju i och för sig att dom bara bryr sig :)  många tänker ju säkert att de inte lever så länge så de e ingen idé

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3