Färglek :)
Jag pratar med en vän på msn om färger och så kom vi på att det vore trevligt med en färglek tråd.
Nu är den här för nybörjare, för annars blir den inge lärorik :P så ni som är experter får hålla fingrarna i styr från att svara, men självklart guida dem andra. Och ännu hellre lägga upp bilder på råttor som man kan gissa färg och kanske teckning på för att spexa till det lite :)
Jag har ju knappt några bilder sen min dator krascha så jag överlåter första bilden till någon annan 

nån hann före mig visst.. ;) *raderar inlägg*
mink?
(haha jag suuuger på färger, men det bjuder jag på)
En annan liten råtta här vet redan vilken färg det e men vet ni de?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
Himalya ??
Min blogg: SweGizmo.se
#5 vilken av dem menar du ?
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

#5 Det skulle kunna vara, dels är det en dålig bild (bara så ni inte tror jag nedvärderar Love så är det jag som tagit den) och dels är hon ung på bilden och väldigt ljus. Fast hon är inte en himalayan..
Gissa igen 
Jag skulle vilja se Wintermyntas bild utan en massa blixt och Uddan är ju ***
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#8 ***=söt? 
Söt siames :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#10 Fusk
haha..
#10 de var rätt och de var även det jag gissade först:)
Jamen var inte tanken att man skulle gissa själv?
#11 Och på vilket sätt funskar jag?!? :D

#13 Joo men du vet ju hur en siames ser ut :P så nu får du lägga ut en bild som straff 
Meh!
ok…
Vad är den stora för färg?
blue? och den bakmo black?
Fel på den stora och att den andre är svart är ju självklart :)

Är det beige i den storas stamtavla? Jag är med på blekningen men vill veta vilken slags, eller om det är två modifiers 
Nicciz, ja det är det :)

då gissar jag "svensk platinum" haaha kort o gott en aa gg rr?
Rätt !

Jag älskar deras ögonfärg
arbeta med den färgen kanske? 
Men bara för att bena ut saker för mig själv, finns det mink på pappret oxå?
Ja det gör det :) Men det blir inget arbete med den färgen här för den söta gossen saknar ballar…
Kom igen! Fler färger!!!

#3 & #8 Jag kan ju säga att mink är fel. Ska försöka ta en bättre bild.
#25 cinnamon??

#27 Rätt 
Kan jag lägga ut en bild som man kan gissa på?
Extremt dåli bild men det ser ut som en ba hd
nej det är det inte det fanns redan en seames så jag tog denhär hade ingen annan:( kan säja att den har helt svart huvud och en svart rand till svansen och en svart fläck på maggen.
Och jag upprepar då mitt svar, ba = svart, Hd = Hooded
Ba hd
Ska tillägga att jag inte var sur eller något sådant :)
ok är inte så bra på förkortningar :)
Champagne? Vild gissning :o
Mvh Nathalie
#36 det är rätt:) Champange hooded för att vara exakt, men det syns tyvärr inte på bilden…
Weeei! :D Nu blir jag glad :D Näe det är sant. Den ser inte hooded ut ;O Läcker som attan iaf :>
Mvh Nathalie

#1 kan de vara en Choklad?

#40 Cinnamon?
Cinnamon pearl gissar jag på xD
Mvh Nathalie

*putt

Cinnamon pearl!
Älskar mina stora små vänner..

#50 En av mina favoritfärger 
Agouti ? :P XD
Mvh Nathalie
#1 svårt att se på bilden som ljuset ligger. Kanske en silverad choklad utan tecken eller lite vit på magen?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#51 min med :-D.. Har en till tjej nu ur hennes första kull som har samma färg. Ska hålla hårt på dom.
#52 halvt rätt ;-).. mix på två färger.

#50 Blue agouti?
#55 ja rätt :-).. Blå agouti rex dumbo

#57 Hihi, är det inte choklad? chocolate hooded rex dumbo
Jag vill förresten veta vad #40 var!
Älskar mina stora små vänner..

#42 & #44 cinnamon pearl ä helt rätt :)
Sorry om ja dröjde ;)
#57 ser ut att vara en Choklad hooded dumbo rex :P

choklad agouti?
Gud vad rolig lek ^^
Mer bilder! :D
Damn. Så många olika färger det finns.
Kommer fanimig aldrig lära mig allt detta :o
Får väl hålla mig till chinchillorna haha.
#60 Choklad agouti Ambk?

Fawn hooded?
usch, insåg av den här tråden att jag är värdelös på det här med färger..
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Silver fawn hooded ? :P
#66 Rätt! :)
#67 Fel! ;) Silver fawn heter förrästen Amber nu för tiden. :)
#69 choklad kanske?
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Russian blue.. ^^, *visslar oskyldigt*

Nicciz? =P
#73 Pearl? Gissning rakt igenom 

Nope, sladdertacka är inte pearl.. ^^, Gissa igen!
Champagne ? :D
#71 Fy Linda! :P Men jepp du hade rätt. ^^
#70 Fel. :)
#72 Begie stavning(?)
finns två val på den tjejen. Både kan vara rätt. Får se om ni lyckas gissa.

Beige är rätt.. =)
haha kalla om att jag är jätte seg med att skriva :-P..
Jo beige ut eller dove enligt finska är rätt :-). Jätte knepigt

Omöjlig att vara dove då pappan inte bar russian blue.. =)
hon måste vara aa rr (Rbrb Mm Bb) typ nånting sånt.. =)
#84 Mink?
svårt att se, lite suddigt kort.
Men mink lr blue roan husky dumbo?

Ursäkta kvalitén, men ja, hon är en blue husky roan (tror jag, hon har inte blekts än)

#64, ne men nära på då hon är Agouti 
#87: Silverfawn skulle jag tro, lite mörk bild. Har två ambertjejer själv.

#90 okej, jag vet faktiskt inte riktigt själv heller, jag kan se om jag kan ta en till bild :)
#87 Amber? F.d Silverfawn

Jag har några bilder till men nu hittar jag inte den dumma sladden till kameran :(
Jag letar vidare!

Amber.. =)

#95 Tack, jag har så svårt att lära mig ALLA färger, men jag jobbar på det!:)

#97 Agouti?
eller så är det nånting + agouti, och sånt kommer jag aldrig lära mig att se
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#97 Choklad Agouti? *Ser förväntansfull ut*