mirakel är borta!!!
jag höll på att städa buren, lilla mirakel satt som vanligt kvar i ett rör i buren och dom andra råttorna satt i soffan, gick bara ut med hunden en sväng och när jag kom in var hon borta!
hörde ett prassel bakom en lös garderob på hjul och där satt hon. skulle böja mig ner och fånga henne och då POFF var hon borta!!!
la mig ner på govlet och hittade ett hål in i väggen alldeles vid golvet. aldrig sett detta hål innan och har ingen aning om vart det leder.
ställt ner mat på golvet och buren står alldeles brevid så jag HOPPAS att maten och kompisarna i buren kan locka fram henne.
mamma&pappa fick komma och hämta hunden på stört så han inte skrämmer henne mer.
jag dööör om hon inte kommer fram!!
usch vad hemskt! Min lilla Lova gjorde samma sak förra helgen. Jag somnade och glömde stänga buren, och på morgonen är hon helt borta. Jag letade överallt - under sängen, i madrasserna osv. Men det som var mest hemskt var att jag hörde henne inte. någon gång. Och så får jag se att dörren in till garderoben är öppen med en glipa på 3 cm. Jag gick då in och försökte höra om hon var där, men hörde inget. Jag fick massa hemska bilder om hur jag skulle hitta henne liggandes på golvet någonstans, så jag gick runt i stort sett hela huset och letade.
Jag kokade ägg och mosade det så det skulle lukta och ställde fram det, lät buren stå öppen, gosade med Älva hela dagen som var själv i buren. Sen när jag suttit i mitt rum tills klockan nästan blivit 18, tyckte jag att jag hörde någonting, inifrån garderoben. (Garderoben är en walk-in som istället för att användas för kläder används som ett megaförråd för massa massa prylar). Och jag går in för att lyssna …. hör ingenting (har tinnitus så har nedsatt hörsel) går och hämtar mamma för 20:e gången och ber henne lyssna, och då tyckte hon höra att hon var på golvet, så vi började riva undan lite bråte, och rätt som det är så kommer hon upphoppandes på mig och är gosesjuk upp till tusen. Och hungrig. Så förmodligen så hade hon inte kunnat ta sig upp under hela dagen :(.
Jag hoppas innerligt att din råtta kommer fram. Jag vet känslan och den är inte rolig :(.

HON ÄR HEMMA IGEN!!! :D :D :D
Skönt att du fick tag på henne! :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Gud vad skönt! :D