Vad är detta?
Jag har en hon råtta som är drygt ett år, hon fick ungar för 10veckor sedan, och hon har varit lite grinig under tiden och vart väldigt beskyddande, så vi har försökt inte hålla på med henne för mkt, men nu när ungarna är borta så är hon glad och är ute med oss igen… och idag när min bror hade henne ute så hör man "EEEEEEEH!!! VAD ÄCKLIGT!!" Och då har hon en 2cm lång penis liknande grej.. är det ngn som har en aning om vad detta är? Jag ska försöka lägga upp en bild på det, om det kan vara till ngn hjälp
Hon måste till veterinären nu genast. Det kan vara livmodern eller tarmar som sticker ut. Far till veterinär nu!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Min mor har åkt med henne nu, men det är nog inte tarmen för den sitter längre ner mot magen, hon verkar heller inte lida av det utan sitter och mumsar på godis och beter sig som hon brukar när man har henne ute.
Livmoderframfall?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ja min mamma trodde också det, men man tycker ju att hon borde lida om det är det? Får se vad det kan vara när mor min kommer tillbaka
Gud vad läskigt! :O Hoppas det inte är någonting farligt. "/

hur har det gått???
du får berätta hur det har gått med henne sen
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
min första råtta dog av det…
Det vart livmoderframfall och vi fick ta bort henne tyvärr… "/
vad tråkigt. beklagar.
Jaa, hon va riktigt mysig den råttan, har en av hennes ungar kvar (: får hoppas hon blir lik mor sin
Beklagar, må hon vila i frid <3
Åh vad tråkigt! Vilken tur dock att ungarna hann bli såpass gamla så de inte behövde sin mamma mer..
Min kompis hade en råtta som fick livmoderframfall och de var tvugna att ta bort henne också. Det är en ilsken "sjukdom" även hos människor, ofta slutar det i att man måste operera bort hela livmodern för det är nåt som ofta kommer tbx.
Beklagar sorgen, jag vet hur hemskt det är när råttan försvinner från oss utan minsta lilla förvarning. Samma sak hände åt mig för exakt en vecka sen. Hittade min mest älskade råtta i buren med tarmar hängande på utsidan. Tröstkramar till dig! Mys med den lille du har kvar så känns det kanske lite bättre. :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
beklagar :(
Beklagar.. 
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

usch, beklagar verkligen!