Super tips!
Ett super tips, och ett super dyrt tips som jag kom på idag är att ha blöjor i buren.
Jag provade att lägga en i en korg, det var en stor hit :)
Men de e lite för dyrt, men mina små töser älskade verkligen sin nya vän :P
Plus att den suger upp allt kiss :)
haha vilken grej!
De måste jag testa!!
Ska inreda min gamla lagos bur här i dagarna och då ska den inredas med blöjor! Häftig idé ;) Haha!
Haha blöjor har man gott om här hemma…:P
Kan du förklara lite mer om hur du lagt dem? Förstår inte riktigt, har du bara lagt dem så huller om buller i en korg?:O

Men är inte det farligt..? Tänkte på alla små "stenar" som suger upp kisset, om dom är så bra att knapra på..?
Min systers unghund åt en halv blöja en gång och blev väldigt dålig iallafall..

Jag tror inte blöjor är nån bra ide!
Dom små "kornen" sväller reält när dom blir blöta. Om en råtta få i sej dom så tror jag inte att dom mår nå vidare bra.. 
Jag skulle inte våga prova!!
Jag tror inte blöjor är någon fara SÅ LÄNGE man bytar när de blivit kissiga:P
De "kornen" har jag bara varit med om att de typ trillar av och fastnar på min baby när blöjan blivit vääääääldigt kissig…
Och jag tror att något som luktar kiss är nog inge vidare höjdare att tugga på, fast man vet ju inte hur råttorna tänker…
Men om det med kornen gör något problem, kan man typ inte, lägga in bindor eller något istället haha? Det låter väl kanske lite ofräsht men egentligen blir det ju samma sak förrutom att i bindorna finns det inga korn (väl?)
Grejen är väl just att råttor tuggar på saker och det är ju inte bra att ha korn som kan svälla i magen. Om de nu verkligen skulle svälja dem, vilket jag iofs är tveksam till.
Har alla blöjor såna där korn i sig?
//frida

Jag skulle inte våga ha blöjor men det är för att mina töser ska tugga och äta upp ALLT!!! Helt hopplöst att hitta något material alls att ha åt dem. Rolig idé med blöjor dock. :)
Bindor har plast istället.. Frågan är om du vill att dina råttor får i sig mjuk plast som kan knyta sig i tarmarna m.m.
Dom kan gnaga fram kulorna och sedan sätta i sig, innan kulorna svält av kisset är dom som farligast att äta upp. Dom suger åt sig all "fukt" i magen istället. Kan nog bli rätt torrt och smärtsamt i i magsäcken då..

Alla blöjor har ju desa korn i sig eftersom det är dom som gör hela funktionen :) Hade ju vart perfekt om det funkade eftersom jag har en hög här hemma (sonen är ju helt torr nu). Men som sagt, inget jag skulle rekomendera. Och även om man inte har råttor som gnager på dom så skulle jag aldrig våga ta den risken.
Jag hängde upp en blöja som hängmatta till mina gubbar, och jag tror inte att dem gillat något annat så mkt!
Å faktiskt väldigt praktiskt att städa, slippa tvätta fleece eller handdukar. Och den där mindre härligt doften av råttkiss försvann faktiskt nästan helt..
Men jag vet inte om jag vågar testa till tjejerna, dem är mer för att riva och förstöra allt ;)