R.I.P Sixten :'(<333
Efter 2 år har nu Sixten lämnat mig. Med stor sorg o saknad..
Vi köpte Sixtens bror först. Men Blunder (brorsan) dog 3dje natten så vi fick Sixten istället. Vi köpte han på Arken så 2 år för en sån är inte så lite ändå. Plus att för ca 8 månader sedan fick han cancer och 2 tumörer. Men han har aldrig mått dåligt över dom. Det var endast den här sista månaden som han började bli cäldigt hängig och sånt. Och igår (28/10-2009) hittade jag han död i sin bur. Han låg så fint precis som att han sov. Eftersom han har haft det svårt att andas så han måste vila huvudet på något högt så att luftrören blir raka visste jag att han var död när han låg med huvudet nere i spånet…
Låter kanske hemskt men, det var nästan lite grann som en berfrielse för både han o mig. Han blev ompysslad lite extra sina sista dagar o han dog lycklig. Han har kommit lite i skymmundan när kaninen min kom. Och jag har inte haft så mkt tid för Sixten. Men nu den här veckan har jag pysslat o hållt på med han lite extra mkt. Det känns som att han höll ut på döden så att han blev ompysslad sin sista tid. O när han kände att han verkligen var älskad kunde han tryggt lägga sig för att sova, men aldrig vakna igen…
~Sixten~
1 september 2007- 28 oktober 2009
-Vila I Frid. Vi kommer aldrig glömma dig-
Såren läker visserligen med tiden, men ärren kommer alltid att finnas kvar…
Tröstkramar till dig! Vila i frid Sixten.

Beklagar :(
*Kram*!
#4 tack, åkte o begravde han idag.. Kändes väldigt tungt. Men han ligger bredvid sin kompis Gårdon som dog i en Stroke för några månader sedan :'( saknar dom så otroligt mkt..
#5 tack, det känns tungt just nu :(
#6 tack *kramar hårt*
Vila i frid Sixten ! <3 *Tröstkramar*