Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1150 ggr
[lucke]
0

Laga plastbotten?

Vad kan tänkas funka bäst- någon form av tejp (tex aluminium el vävtejp) eller någon sorts padding/fogmassa? En rejäl spricka vid ena kortsidan.

Terato
0

Tejp tycker de ju är godis så det tror jag inte på.

Någon slags fogmassa kan funka så länge de låter den vara. Men det måste vara något som inte är farligt att äta och gärna så hårt som möjligt. Gummiaktiga saker är roligare att äta än hårda saker.

Men först och främst skulle jag kolla med en återförsäljare om de inte kan sälja en likadan, hel botten.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[lucke]
0

Få se om jag gör en provisorisk lagning med vävtejpen, så ska jag spana efter ny botten sen.

Terato
0

Gör så du!

teratos.r8or.se

hus-musen
0

annars så klipper du ut en plastbit från något annat och klistrar fast på utsidan. funkar bättre än tejp och är betydligt mera hållbart.

Qui dormit, non peccat

[lucke]
0

Från typ vad?

[veralera]
0

Ett tips när du har många plastburar!

Köp en limpistol, det finns dyra sånna men också väldigt små och billiga. Tror jag köpte min för 150 kronor ller nåt och den fungerar utmärkt.

Limma INTE utan sätt bara in den i kontakten och vänta på att den blir varm. Det måste vara den typen som har metall där framme som blir varm, alltså ingen dyr barnsäker.

Sen när pistolen blivit varm är det bara att hålla den längs plasten och vänta på att plasten smälter  ihop.

Har aldrig lagat jättejättejätte stora sprickor men  fungerar utmärkt på mindre och mellanstora sprickor.

Är också bra att ha om man behöver göra tillfälliga reservburar då man kan smälta hål för vattenflaska, hållaren till springhjul, hållare till matskål mm.

Terato
0

Smart!

teratos.r8or.se

[lucke]
0

Låter smidigt, ska kolla efter en billig :)

[veralera]
0

Ja det är väldigt smidigt tycker jag.

Köpte den när jag och min pojkvän hade en tristess-period och var väldigt lättroade och började bygga hus av glasspinnar… (eh O_o) men ja, "förvånande" nog var det ett intresse som svalnade väldigt snabbt och den kom inte så mycket till användning mer…

TILLS min (för en gångs skull) smarta pojkvän kom på att man kunde laga plast med den och efter det har den kommit MYCKET till anvädning:)

[lucke]
0

Såg denna på Jula för endast 29 kr. Men den kanske inte funkar?? http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp

[lucke]
0

Visa större bild på produkten

Limpistol

Tipsa en vän

Visa fler

Fråga kundtjänst

Limpistol  

Med stödbygel

Liten och smidig limpistol som enkelt går ner i verktygslådan. Passande smältlimstavar: 7,2x100 mm. Med stödbygel och anslutningssladd. Effekt: 10 W. 230 V.  (Artnr: 059010)

29:-

[lucke]
0

Funkar inte att visa bilden tydligenRynkar på näsan

[veralera]
0

Haha vet du vad? Det är den för 29kronor jag har :o haha hade för mig den var dyrare än det:P Men då måste jag blandat ihop den med något annat:P

Den fungerar jättebra därför att dela den "spetsen" blir jättevarm. Den har inte heller något gräns för hur varm den blir, skit dåligt var det när man hade lim i eftersom limpatronerna smälte innan de ens kommit in i själva pistolen utan smälte ner, fastnade på pistolen och började lukta skit, men skitbra när man ska smälta plast eftersom den blir verkligen jättejätte varm.

[lucke]
0

den funkar alltså bra, för att använda utan lim?Glad Den var ju verkligen löjligt billig, tänkte att det bara var s**t…

[veralera]
0

Ja den fungerar jättebra:) Just för att den inte har någon mätare som känner av hur varmt det blir mm. Har inte heller någon sån "kapsel" som ska vara bansäker, min lågstadieskola hade en sånlimpistol fast jääättedyr, både barnsäker och med en termometer som stänger av värmen när det blir för varmt. En sån hade inte kunnat fungera:)

Denna är liten och smidig att förvara också, har den bland mina djurs borstar:)

[lucke]
0

Perfekt!

[veralera]
0

Ja jag är väldigt glad för att vi kom på denna lösningen:) Sen är limmet i limpistoler något av de bästa lim som finns i min mening… Sitter ofta lika stark som "superlim" skillnaden är att behöver man ta bort det så är det bara att sätta på pistolen och värma limmet med spetsen sen skrapar man enkelt av det:)

Ja hoppas det fungerar att laga buren med den iaf:) Fungerar det inte att smälta ihop sprickan, ifall den är för stor eller nåt så kan du ju testa att limma?:) Det löser sig säkert och i värsta fall så har du ju bara lagt ynka 30 kronor på det så du blir ju inte precis ruinerad:D

Lycka till! Skriv gärna sen om det fungerade:)

[lucke]
0

TackGlad (buren är provisoriskt lagad, men jag skulle vilja göra det hållbarare)