Råttor+Mozart=sant?!?
Läste i en råttbok att råttor tydligen ska digga klassisk musik, i synnerhet Mozart :) Någon som testat? Hur reagerade råttorna isf?
Mozart bryr dom sig inte om men Ozzy och Lynyrd Skynyrd… det är grejer det :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Ja, jag hoppas att musiken jag spelar faller damerna i smaken

Haha, vad var det för bok?
Mina råttor gillar inte alls musik. Minst av allt gillar de hip hop. Det finns en låt som sambon spelar ibland som de blir helt galna av. De springer runt och blir jätteoroliga!
Tur då att vi inte lyssnar på Hiphop annars. Men de verkar inte gilla rock heller tyvärr. Lugn musik ska det vara, enligt dem!
Älskar mina stora små vänner..
En från bibblan av Gisela Bulla. (vet att den boken inte är nån höjdare, jag håller på att beställa annan bok från nätet)
På sidan 49 står det "…råttor verkligen älskar flöjtmusik, i synnerhet musik av Mozart".

näe det låter som ett påhitt. mina bryr sig knappt om musik över huvud taget, enda gången de reagerar är när jag spelar för högt.
Qui dormit, non peccat
Blir de oroliga då? Tycker mina är lugna då jag dammsuger osv, men vid "häftiga" ljud hajar de till förstås.

#6 man ser på dem att metal på hög ljudnivå inte är populärt
men på sätt o vis håller jag med dem, höga ljud för länge är jobbiga.
Qui dormit, non peccat
Jo, jag har fått börja tänka på det här med hög ljudvolym iom råttorna, sköldpaddan störs ju inte av det

Gisela Bulla ska man nog ta med en nypa salt..
Jo, hon skriver även att man ska undvika att ge råttor ärtor. Vilket jag hoppas inte är sant. Det är damernas favvogrönsak

Haha, knasigt!
Hon skriver även att de är stugsittare
låter gulligt, men det passar inte riktigt råttor