Rost
Rost på bur, farligt för råttor? hur fixar man till en gallerbur med ngt rost på galler?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hälsosamt tror jag nog inte att det är, iaf om råttan gnager på gallret.
Det bästa är väl att försöka slipa gallret med sandpapper och sen föra det o galvas. Då borde resultatet bli det bästa, vill jag tro.
jag har en känsla av att om man målar efter att man slipar så håller nog inte målfärgen särskilt länge där..
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Du skulle kunna höra med en färghandel vad de tror om hur man fixar det på bästa sätt. Eller typ en billackering, de borde kunna ha bra tips. Sen om det är farligt eller inte kanske man kan fråga en miljöinspektör om eller någon annan som är duktig på giftiga ämnen! :) Jag känner iof en tjej, kanske borde höra med henne om vad hon tror!
Älskar mina stora små vänner..
#2 Vi får se hur det blir, låter som det blir för mkt jobb för denna bur även om det är väldans bra burar, tror de var populära under 80 talet.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Rost i sig är inte farligt alls. Däremot så beroende på hur rosten är så fastnar det ju i pälsen och kan ge fula fläckar.
Ta en stårborste och ta bort det värsta, sen sprayar/målar du med rostskydd.
Qui dormit, non peccat
Borde fungera ännu bättre med svinto/trollull för att få bort rosten. Sen skulle jag ha på hammarlack men det tar några veckor att torka :/
men finns det rostskydd som spray låter det väldigt bra :)
Ge mer än du förväntar dig att få.