dom rymmer!!!!
snälla hjälp mig vad ska jag göra nu har båda rymnt en sväng idag (vaknade av att nått ramalde ner från buren) vad ska jag göra? är livrädd att dom ska ramla ner på golvet eftersom dom inte är tillräckligt tama än och om dom då skulle ramla så skulle jag tyvärr nog inte få tag på dom(inte själv iaf)
tacksam försvar så fortsom möjligt!!!

Har de redan rymt, eller? I annat fall måste du kolla hur de tar sig ut och försöka åtgärda detta, men det har du så klart redan kommit på själv…
Om du har svårt att fånga in dina rymlingar så kan jag tipsa om att "slänga" (snabbt lägga) en filt eller handduk över dem och sedan samla ihop den med råttan där i. Då blir det lite lättare att fånga in rymlingen.

Hur kommer de ut ur buren? Är den trasig? Kan de öppna luckorna? Eller är det för brett mellan gallren? Se till att fixa så de inte kommer ut eller försök hitta en annan bur som de inte kan rymma ifrån.

dom öppnar burdörrarna.. dom går som tur väl inte ner på golvet(för fega)och ska nu testa att sätta fast dörrarna med ståltråd när dom e själva i rummet…

#3 man kan ju "låsa" burdörrarna med nyckelknipps"krok", alltså den som man sätter fast i tex bälteshållaren. Då kan de inte komma ut.

Ja, testa att sätta sätta fast tex gem, ståltråd eller något för att låsa luckan. Eller så kanske du kan sätta något tungt framför luckan så de inte får upp den.
du borde prova att andvända buntband,ståltråd och olika spännen för att säkra buren mer från att dom rymmer
och se om det hjälper.

jag har just nu bundit fast trådar på två av dörrarna och så har jag en lek sak fast på den på taket funkar ganska bra^^